måndag, oktober 10

Ursäkta, men det luktar lite vahettere äckligt

På bussen imorse så var det nån som hade badat i parfym. Nej, det räcker inte. Hon måste ha varit en parfym. Skitsamma. Fem personer började hosta, en massa andra nös. Jag lovar att det kändes som nån form av nervgift som liksom kittlade i hela bröstkorgen. Dessutom luktade den sjukt äckligt. Inte riktigt lika äckligt som Coco Mademoiselle och dess tjocka gubbparfym cum wunder-baum-lukt, men nästan. Vi har några Chanelälskare här på jobbet och mer än en gång har jag varit såhär nära att fråga Vem har bjudit hit en gammel gubbe?! efter att ha ångduschats äckellukt på vägen upp till kontoret, men jag har lyckats bita mig i tungan so far. Nu googlade jag parfymen och det är inte konstigt att jag tycker den luktar äckligt när en av baslukterna är vanilj. Min äckligaste lukt: vanilj. En gång i Melbourne hade min flatmate varit på Ikea och köpt lite doftljus, vanilj såklart. När jag kom hem från jobbet höll jag på att kräkas och sen tvingade jag henne att enbart ha vaniljljusen inne på sitt eget rum efter det. Vaniljvodka är samma lika äckligt.

Ni ba *bryr er*.

10 kommentarer:

Doktoranden sa...

Men vaniljstång i vissa maträtter då?

Linn sa...

Oh ja! Ren vanilj är gott. Det är all konstgjord vaniljlukt som är äcklig.

Johanna sa...

Vanilj luktiar äckligt ja, alldeles för kvalmigt. Men vaniljvodka är gott!

Jojjo sa...

Jag älskar vaniljdoft, hehe

Linn sa...

Föredrar på riktigt bajsdoft framför en "Air freshener" som luktar vanilj.

Annika sa...

Linn: haha.

Men jag gillar ju såna här parfymer. Men nu fick jag lite panik nästan för att folk ska tycka att jag luktar värre än bajs. Vore tråkigt.

DÄREMOT. Så är vanilj ingen smak i sig utan en bassmak. Det är alltså förbjudet att beställa vaniljglass när man köper kulglass. Jag ser ner på människor som gör det. Seriöst. Ner. Ser jag.

Linn sa...

Men NEJJE! Inte DEN parfymen väl?

Men det är lugnt, se ner på mig för att jag köper vaniljglass i affären (tänkte senast igår att jag har sjukt tråkig glassmak) så kan jag se ner på dig för att du gillar tantparfymer. Heh.

Annika sa...

nej jag har inte DEN parfymen...men jag har en känsla av att du skulle ogilla min ännu mer.

The world according to Elsa sa...

Jag köpte däremot en parfym på Tiger som doftade bomull. "Cotton" hette den. SÅ himla gott! Luktade som Clean, fast mjukare. Nyinköpt fräsch flanellpyamas.

Linn sa...

Ja alltså jag är inte emot parfym. Den mesta parfymen luktar ju mycket godare än människans naturliga doft. Jag gillar verkligen Clean-liknande dofter, men en kompis till mig gjorde ett experiment på krogen en gång efter en kille sa till henne att Clean luktade urinoar. Hon frågade alla killar hon träffade den kvällen och nästan ALLA tyckte Clean luktade rengöringsmedel och inte alls gott. Inte för att det spelar nån roll, det var bara en liten historia.