onsdag, oktober 19

Hemskt intressant information.

Har hosta så det bränner i luftrören. Jobbar enligt to do-lista, mkt effektivt. Idag ska jag på utbildning. Imorn har vi butiksfest. På fredag ska jag dricka vin. På lördag ska jag hänga med min Prag-kompis. På söndag ska jag läsa böcker. Till lunch ska jag äta tomatsallad och en köttfärsbiff och dricka nåt varmt som gör att jag inte hostar så mycket. Min bästis sitter bredvid mig på kontoret och får mig att fnissa som ett litet barn. Jag har en vattenflaska som är helt hård och omöjlig att dricka ur utan att det pyser när man släpper taget. Min plånbok är röd. Min jacka är militärgrön. Mina hörlurar är mylittlepony-färgade. Till höger om mig ligger min gula klocka. Till vänster är ett stort fönster med nerdragna persienner för att jag tycker att det är så jobbigt när solljuset reflekterar i skärmen. Framför mig står det fyra par skor på en hög byrå och jag ser min kollegas backslickfrilla. Min kollega pratar i telefon och drar Göteborgsskämt som, hör och häpna, är roliga. Varje gång jag skrattar börjar jag hosta.

Inga kommentarer: