torsdag, oktober 6

Lyssna på den här lyxen (Länkning galore)

Imorn kommer jag och Egon och Inte skyldig och Stambyte och Den där Jenny sätta oss i en bil och dra till en stuga över helgen (som Jojjo helt jävla übergulligt fixade åt oss). Förutom att vi ska äta enbart tallbarr så har vi (jag) fått strikta förmaningar att INTE PACKA SMINK och BARA GÅ I MYSKLÄDER. Samt TA MED LAUREN CONRAD-BÖCKERNA. Det är lite så vi kommunicerar med varandra, i VERSALER. Men att få tillgång till dom här personerna i hela 48 timmar, helt oavbrutet, kommer bli fantastiskt. Jag ser framför mig hur vi ska ligga huller om buller i soffan, sörpla vin som om det inte fanns nån morgondag och liksom pilla varandra i håret. Eventuellt har jag snott det ur random amerikansk tjejfilm (minus kuddkrig i stringtrosor. Jag menar, vem HAR stringtrosor nuförtiden?), men jag tänker att det ska vara exakt så. Vakna på morgonen med sömnrufs i håret, kupa händerna runt en kopp nybryggt kaffe och gå ut på verandan och titta på naturen. I en perfekt passande mansskjorta, barfota utan att frysa om fötterna.

Eller så hittar vi inte ens dit och så pajjar bilen och så blir det random amerikansk landsvägsskräckis istället. Det märker vi.

13 kommentarer:

Jessica sa...

Låter übertrevligt tycker jag! (Ja gud, de där skumma porriga kuddkrigen!)

Johanna sa...

Gud vad nice, hoppas ni får en härlig helg! Men kan det eg bli annat? Nej, troligtvis inte.

Har du löst en bra matsedel än eller? Lät inte som något lätt projekt.

Linn sa...

Tack, tack! Det blir hemskt trevligt.

Mat:
(Fritt från ägg, mjölk, fisk, nötter, soja, kött, apelsin och opasteuriserade grejer.)

Majspasta med körsbärstomatsås och ruccolasallad

Ugnsgrillade grönsaker, kall sås med basilika och soltorkade tomater
Sallad med kronärtskockor, ruccola, avokade och rostade solrosfrön
Fruktsallad med glass (ej apelsin)(tofuline/vanlig)

Rödbetssallad med quinoa och avokado och ugnsgrillad chevre.

inte skyldig sa...

Hoppas på första alternativet. Orkar inte med bil som pajar.

egoistiska egon sa...

LÄNGTAR.

Kära Syster sa...

Grymt med minisemester! /Anna

Jojjo sa...

Haha håller tummarna för att det INTE blir det senare alternativet. Är nästan lite avis på er, tror ni kommer få det riktigt härligt - ser fram emot en rapport på vad ni tyckte om stugan!

anydaynow sa...

Åh, låter verkligen hur härligt som helst! Är mycket avis på bloggalor, stughäng osv. som ni sysslar med (vill också!). Men ha en grym helg hörni!

Colombialiv sa...

Jag dör lite av avundsjuka! Hoppas ni får världens fantastiskaste helg!

Emma Esteban sa...

JAG ÄR SÅ AVUNDSJUK. I VERSALER.

Den där Jenny sa...

Jippie! Alltså peppen för den här resan... känns som om jag ska åka en månad till Karibien. Den nivån!

inte skyldig sa...

Jenny: Nä men asså SÅ kul blir det inte.

Hehe. Skoja!

Linn sa...

Alltså ni är för gölliga.

Jenny: Igår när jag läste din kommentar så blev jag helt fjortisfnittrig. Det är ju PEPPEN! liksom.