torsdag, oktober 13

Torsdag - nästan helg

Ikväll ska jag på middag hos en kollega. Det brukar sluta med att vi är jättebakfulla. Sist var vi hemma hos mig och det var då jag drack whisky och var nära döden dagen efter. Idag har jag bara köpt en box vin och hoppas på att vi kan hålla oss till den och enbart den. Vi har i och för sig peppat på det här sen i måndags så jag vet inte riktigt hur det kommer att gå. Till skillnad från Egon så slapp jag visa leg på systemet idag. Något som inte har hänt sen dagen jag fyllde tjugo och jag var på systemet och äntligen kunde köpa själv och var helt taggad på att visa leg och så frågade hon inte ens. Men efter det så har jag nog fått visa varje gång. Ganska ofta även när jag köper folköl på Ica. På tal om sprit och köpa själv så var det bara lite pinsamt att jag under mitt första år på högskolan var tvungen att be mina klasskompisar köpa ut varje gång vi skulle festa.

2 kommentarer:

berättaren sa...

Ha, jag var med om precis samma sak dagen jag fyllde tjugo!! Fick inte heller visa leg på systemet och jag blev omåttligt besviken. Men jag ville inte ge mig, utan kom tillbaka en timme senare för att handla ännu en flaska vin, och ställde mig då i en annan kassa. MEN INTE HELLER DÅ FRÅGADE DE EFTER LEG! Jag var fullkomligt förkrossad. Idag frågar de däremot alltid efter leg. Även när jag ska handla folköl på Konsum. Och en annan gång när jag skulle köpa Alvedon. Fast då blev jag irriterad eftersom jag uppenbarligen var minst tio år äldre än tjejen i kassan, och jag sa "menar du på fullaste allvar tt jag ser ut att vara sjutton??" Fat då blev hon ju sur och vägrade sälja Alvedonet till mig på pin kiv, så jag fick vackert knalla hem och hämta leget och gå tillbaka. Jag borde kanske ha blivit smickrad, men det är svårt att ta det som en komplimang att någon tycker att man ser ut som en tonåring, när man har skitont i huvudet och bara vill köpa en ask Alvedon...

berättaren sa...

Mina tangenter är dumma med mig och fastnar, så jag tappar visst bokstäver...

*att
*fast

ska det stå där det står konstigt.