torsdag, oktober 20

Lelle mamman da

Alltså lilla mamman. Först blev hon jätteglad när hon hörde att det var jag som ringde. Sen blev hon ännu gladare när jag sa att jag kommer hem på hennes födelsedag. Fast hon hörde fel först och tyckte att jag sa min födelsedag och inte din födelsedag så när hon fattade att jag kommer redan på torsdagen så grinade hon nästan lite. Ja, vi fyller år i sjok i min familj. Jag och mamma i tre dagar apart i november, syrran och pappa en dag apart i augusti. För er som tror på horoskop och sånt så är det alltså två lejon och två skorpioner. Kanske inte konstigt att det är världskrig ungefär lika ofta som andra familjer äter middag ihop?  Men IALLAFALL. Sen berättade hon att hon hörde hur orolig jag lät sist när hon var i Stockholm och hon hade ont i magen så hon har gjort en gastroskopi. För min skull. För att jag inte ska vara orolig längre. (Alltså, hon behövde en. Det var inte for fun. Ifall nån nu får för sig att man stoppar ner en kameraslang i halsen for fun.) Det tyckte jag iallafall var hemskt gulligt av henne.

2 kommentarer:

Mirijam Geyerhofer sa...

Jag hade också gjort en gastroskopi för dig any day Linn.

Linn sa...

Menåh! Puss!