tisdag, oktober 4

Playing house

Går till dumma farbrorn som har haft mina böcker som gisslan och dumma gubben har skickat tillbaka dom. Typiskt honom. Köper mjöl och jäst på Ica, smöret är slut. Det gör inget för jag har det hemma. Köper toalettpapper och hamburgerbröd och nötfärs, tomater och mjölk. Måste hålla i skjortan när jag går hem för att den inte ska flyga upp i vinden. Det är varmt hemma så jag knölar in skjortan bland jackorna och pluggar in telefonen till högtalarna. Dansar i strumpbyxor och underklänning till musiken. Hackar lite lök, kramar hamburgare, lyssnar på oljefräset. Snart ska jag baka bullar.

3 kommentarer:

Den där Jenny sa...

Är det den där dumma bredvid ICA? Jag var rädd för honom.

Annika sa...

Fin dag. snåla inte med smöret i bullarna. Då raserar allt

Linn sa...

Jenny:; JA! Hatar att gå till honom.

Annika: Jag håller med.