söndag, oktober 30

Hallå? Sover ni? Jävla rookies. Näe, skoja ba. Tant försöker vara kaxig för att tant har varit uppe typ tills morgonen. Kom hem senare än tidningsbudet faktiskt. Får jag poäng för det eller? Visst får jag det? Ja det bestämmer jag att jag får. Simla bra att vara så här härskare över bloggen och ba bam, här är det jag som bestämmer. Är ju så hemskt blid och tystlåten i vanliga fall liksom. Haha. Nej.

Jallafall. Jag har verkligen fina personer runt omkring mig. Olika som fan, men så himla bra. Ikväll ba hängde lite med mina jobbarkompisar, fast det är ju inte jobbar-kompisar egentligen. Det är bara kompisar. I heart dom. Och jag älskar att dom är typ tio år äldre än mig och värsta tuffa och har varit med om massa saker och är smarta och kloka och roliga som fan. Alltså ålder spelar så jävla lite betydelse egentligen. Förutom när dom pratar om typ ungdomsmusik och så. Då är jag lite lost. Skitsamma. Vi har skrattat och pratat uppfostran och förhållanden och jobb och karriär och dansat la cocaracha och skriksjungit till ratata och eldkvarn. Och ätit rödbetsknyten och chilli och tomatsallad och gino. Fyfan vad gott det är med gino. Den som uppfann borde få pris tamigfan. Ta mig fan. Roligt uttryck. Sen har vi pratat karma och spåtanter och jag tror inte att jag ska gå till nån spåtant för jag är rädd att tappa livslusten då. Kan inte alls tänka mig att ta in att livet är förutbestämt. Jag bestämmer mitt liv, damn it. Jag tar ansvar och reder upp och försöker lära mig bli en bättre människa. Helt ovärt om det inte skulle spela nån roll vad man gör för livet ändå bara skulle vara bansnitslat. Fast två av dom hävdade att det var det bästa dom gjort i sina liv. Ah well. Sova nu? Sova nu. Hejdå.

6 kommentarer:

Colombialiv sa...

Godnatt!

It's all gonna be fine sa...

Orkar du fråga dem vilken spåtant de gick till? (Nyfiken.)

Ps. Fin kväll!

Linn sa...

Colombialiv: god morgon!

iagbf: såklart. Kollar och mailar dig.

Sofia sa...

Spåtanter. Ett jävla gamble, det är vad det är.

It's all gonna be fine sa...

Thx hun!

Linn sa...

Sofia: Har du varit? Kan vi prata om på onsdag kanske?

iagbf: no worries!