tisdag, oktober 25

Kanske borde vara sjuk lite oftare?

Eftersom jag inte har ätit nåt på nästan tre dygn (2 apelsiner, 1 pkt vindruvor, 5 finncrisp med leverpastej) och mat i allmänhet känns rätt uäck just nu så tänkte jag att jag förtjänade att köpa precis allt jag blev sugen på i affären. Det resulterade i att jag kom hem med följande:

avocado
apelsiner
blodgrape
blåbär
brysselkål
brännvinsost
kvisttomater
lasagneplattor
mozzarella
rosmarin
timjan
Och så lite smör och jäst och balsam och grädde och disktrasor.

TROTS ATT JAG FICK KÖPA HUR MYCKET GODIS OCH CHIPS OCH SKIT SOM HELST!

Nu när jag tittar i kylskåpet så är jag helt plötsligt sugen på mat igen. Och jag tycker ändå att det är lite tufft att låta kroppen bestämma vad den behöver. Uppenbarligen vill min ha vitaminer och grejer. Och lasagne. Då ska kroppen få det tycker jag.

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Det är det bästa! Att låta kroppen bestämma. Och det där med att bli förvånad över vad kroppen bestämmer att den vill ha, är det inte fantastiskt? Och så undrar man vad man har för relation med sin kropp, egentligen. /Anna

Linn sa...

Jo, jag tycker faktiskt att det är bra. Förutom när jag är väldigt trött för då vill kroppen (lite förståeligt) bara äta kolhydrater, gärna i form av chips eller ostbågar eller potatis. Det är ju då man önskade att man skulle vara sugen på apelsin liksom.