lördag, oktober 15

Som sagt, i övrigt är jag söt

Mitt problem? Vad mitt problem är? Ja, men att jag är en narcissist med dåligt självförtroende. Jag tror att jag är bäst, men vågar inte stå för det ifall nån skulle säga emot. Det gäller enbart i jobbsammanhang. I övriga livet tror jag kanske inte så himla ofta att jag är bäst. Bara typ ibland när jag är full. Eller sur. När jag är sur tror jag hemskt ofta att jag är överlägsen samtliga mänskliga varelser på denna planet.

Men på riktigt, det är skitjobbigt att kunna saker, men inte våga stå för att det är rätt för att jag är så ung så jag känner att jag inte har tillräckligt med erfarenhet för att jag vet bäst:a. Men hur gör alla andra? Det finns ju massor med snorungar som lyckas svinbra. Ligger det så mycket i viljan? Eller tron?

Med det tar vi natt. Hejdå.

4 kommentarer:

Den tjocke konsulten sa...

Använd det du kan för att leverera över förväntan alla gånger du har möjlighet till det? Då ser ledningen att du är bra och ger dig svårare/mer ansvarsfulla uppgifter.

Om någon mer erfaren hävdar något som du vet är fel så är det jobbigare men är det något mätbart borde du kunna få övriga att se att ditt förslag är det bästa.

Doktoranden sa...

Jag tror det där ligger mest i hur man är som person, hur lätt man har att vara stolt över det man kan. Det ena eller andra är ja varken mer fel eller rätt, det är nog bara en skillnad som existerar. Jag hat lätt för att vara stolt över vad jag kan och åstadkommit, om andra har issues med det så är det deras problem, inte mitt. Men som sagt, individuellt. Summerat, jag avskyr jantelag något fruktansvärt.

Anonym sa...

De som lyckas har oftast en självbild som är fruktansvärt fel. De har också en stab runt sig som gör själva jobbet, det är en sak de som lyckas lyckas med: rekrytera rätt folk. De har också rätt affärside.

Mvh/Micael.

Linn sa...

Ni är så himla roliga, ni tre. Jag vet hur jag ska göra för att komma framåt. Men den här tanken om att inte vara tillräcklig, fast jag är det, smyger sig på ibland och då funderade jag lite över det.