fredag, oktober 14

Men hur tänkte ni nu?

Maria tipsade om ett hotell i Köpenhamn och lydig och tacksam som jag är gick jag in och kollade. Och hittade den här bilden. Alltså som reklam för hotellet.






En man i kalsonger. Som svingar en handduk. Och har en drömfångare runt halsen.

Förutom att det lockar tittaren att genast sätta sig på närmsta flyg till Köpenhamn och checka in på hotellet väcker bilden genast nyfikenheten. Är det ett sekthotell? Finns mannen alltid tillgänglig när man bastar? Är kvinnan i bakgrunden sugen eller känner hon konkurrens från alfahannen i mitten? Har killen till höger möjligtvis tillräckligt med hjärnceller för att tycka att situationen är en smula awkward?

Bonus: den avmätta kvinnan i morgonrock i bakgrunden. Clearly after glory på henne alltså. Alfahannen har "gjort sitt jobb" osv.

4 kommentarer:

Matilda sa...

Du glömde den viktigaste frågan: Varför har han en indiansk drömfångare runt halsen?

Matilda sa...

Är ”indiansk” förresten rätt term? Vad säger man?

Maria sa...

Hahaha! Jag dör. Missade tyvärr bastun när vi bodde där. Och jag menar verkligen TYVÄRR. Verkar ju helfestligt.

Linn sa...

Matilda; Nej, men det är ju bara så givet att han ska ha en sån liksom.

Maria: Jag känner också TYVÄRR på det. Hade velat ha förstahandsinformation.