torsdag, januari 12

Vissa dagar känns livet lite enklare än andra dagar och om vi bortser från min uvi (som jag ska döda med doktorknark from imorn) så har jag idag fått en halvstor bebis att somna i min famn med näsan i min halsgrop och två tjocka armar om min nacke. Kanske topp fem i bästa upplevelser. Sen kom jag hem, gnällde att det var synd om mig och gick och bastade. Det var mest obehagligt och såhär trekvart senare har jag fortfarande förhöjd puls och mår lite illa. Det är mycket oklart hur jag överhuvudtaget klarade av att bo i Australien när jag måste panikhoppa ut ur bastun när temperaturen är 48 grader. Innan jag bastade så gungade jag lite. Mamma och pappa har en gunga inomhus och inget nasty med nån jävla sexgunga utan en helt vanlig träpinne i två rep. Det kittlade i magen och sen blev jag illamående och var tvungen att sluta. Jag har bara jobbat litelite, typ en timma eller så. Progress kallar vi det.

7 kommentarer:

Johan sa...

Åå en bastusjälsfrände. Typ 22 grader, sol och lätt bris är väldigt lagom i min bok.

Lisa Frentz sa...

Sa jag att jag älskar din blogg? Säger det igen: Jag älskar din blogg. Så. Kort och koncist.

Linn sa...

Johan: ja, kanske 24. Max!

Lisa: men åh! TACK!!

Johan sa...

Mm 24, om man får öl!

Linn sa...

Man får alltid öl.

Lisa Frentz sa...

Johan: Jag som trodde jag var den enda :o

Johan sa...

Linn: Då så.

Lisa: Nej då du är inte ensam. När/om jag blir rik så ska jag köpa en lägenhet i varje klimatzon så att jag alltid kan följa mallen svensk vår.