fredag, januari 27

Fredagslista

Yey. Lista!


Nämn något som gjorde dig glad igår: När mina kollegor dansade och sjöng i soffan.

Vad gjorde du kl 08 i morse? Stod i duschen.

Vad gjorde du för 15 min sedan? Åt lunch.

Det sista du sa högt? Haha, jaa.

Det senaste någon sa till dig: Jag trodde det var Jonas som skämtade och så var det finnen.

Vad har du druckit idag? En Pago-juice, en balja kaffe, ett glas vatten.

Vad var det senaste du åt? En ferraribilsgodis. Fredagsgodis i repan kl. 13.

Vad var det senaste du köpte? Boeuf Bourguignon (sa En dagens husman, tack! när jag beställde pga helt omöjligt att uttala. Eller skriva. Googlade stavningen.)

Vad är det för färg på din ytterdörr? Gröngrå.

Vad är det för väder hos dig nu? Soligt med lite moln. Ganska kallt och litelitelite snö.

Godaste glassmaken? Alltså jag är en vaniljtjej.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Men har vi inte varit igenom det här tusen gånger redan? Nej. Attraktion, ja.

Sover du tungt? Ibland, ibland inte.

Drömmer du mardrömmar? Inte alls lika ofta som när jag var liten. Kanske nån gång i månaden.

Trivs du med ditt jobb? Öh, jag ska snart byta och jag hoppas och tror att jag kommer trivas med det.

Favoritklädsel? Strumpbyxor, underklänning, oversizetröja.

Favoritlåt just nu? Jag har ingen sån.

Vad ser du om du tittar till höger? Tre skrivbord, två skyltdockor, en kollega. Tusenmiljarder papper, en fåtölj och baksidan av en soffa. Och ganska många hustak.

Vad gör dig glad just nu? Att jag har så himla många att tycka om.

Vad ska du göra härnäst? Jobba. Förhoppningsvis lansera en ny kollektion. Sen ska jag på födelsedagsAW.

Höger el vänsterhänt? Höger.

Humör just nu? Lite trött, men i övrigt på ganska bra humör.

Favoritgodis? Sånt som är supersurt.

Kläder just nu? Svarta strumpbyxor, svart underklänning, grå jeansskjorta.

Sommarplaner?Bara skrämmande människor har sommarplaner i januari.

Hur många kuddar sover du med? 4.

Morgon- eller nattmänniska? Natt. Nattnattnattnattnattnatt.

Vad är viktigast för dig? Att folk jag tycker om mår bra.

Är du kittlig? Ja. Hatar att bli kittlad.

Snarkar du? Jag vill ju hävda nej, men det är fel. Jag stönar i sömnen dessutom. Förjävlig att sova med.

Stjärntecken? Skorpion.

Äckligaste insekten? Spindlar. Gillar inte bärfisar heller, men spindlar är värst.

Stökigt el välstädat? Jag är ganska välstädad faktiskt.

Vad längtar du mest efter just nu? Att gå och lägga mig i soffan och dumglo på teve.

5 kommentarer:

dekorum sa...

Asså, om man ska vara petig är spindlar inte insekter! (Obs, jag är inte en besserwisser! Bara en misslyckad no-lärare...)

Annika sa...

Varför har du 4 kuddar i sängen? Ditt miffo. Vad har du alla till? bara gravida har 4 kuddar i sängen för att stötta upp diverse kroppsdelar.

Sofia sa...

Annikas kommentar! HAHAHA!
Men den där husmanskosten. Jag laddade en hel lunchkö för att våga säga det, dessutom till den sjukt dryga/tuffa killen som jobbar där och när jag väl kom fram och avslappnat typ hävde ur mig det så blev jag rättad. Direkt.
Jag gör det inte igen, jag bara säger.

puffan sa...

Åh, kul lista! Hakar på då jag LIDER av bloggtorka just nu!

Linn sa...

Dejorum: spindlar är små och har många ben. För mig är det en insekt. Precis som att jag kallar banan för frukt. Me be crazy.

Annika: nähe du. För det första så sover jag inte alltid själv och då blir det två var och för det andra så har jag en jättestor säng så dom får plats faktiskt.

Sofia: kan dom inte bara kalla't för köttgryta liksom?

Puffan: sno på bara!