onsdag, januari 25

Saker vi ska försöka med idag

Att få gubbarna som levererar min soffa att bära upp den gamla till vinden. I mutmån har jag trehundra kronor i kontanter för vad som för dom förmodligen kommer vara 5 minuters jobb och som för mig kommer vara well, betydligt längre. Eftersom jag HATAR att bära saker så tycker jag att det är värt pengar att slippa. Vi kan ju starta en liten inofficiell betting-verksamhet här om det kommer funka eller inte. Jag gissar att det inte kommer funka.

6 kommentarer:

Den tjocke konsulten sa...

Lägg ut den gamla på blocket och låt köparen bära iväg den? Skriv tydligt att borttransport av egen kraft är en del av köpet.

Linn sa...

Jag har redan gett bort den till en kompis, men kompisen är bortrest och kan inte hämta den just nu och jag har inte plats för två soffor i min lägenhet så den måste ändå upp på vinden.

Doktoranden sa...

Jag lägger mina dållars på inte.

Medelklassman sa...

Jag säger 50/50 pga du är tjej. Hade du varit kille hade det varit dödsdömt.

Genus och sånt vet du. Gubbar hjälper bara tjejjor.

Lisa Frentz sa...

Medelklassmannen har en poäng. En femma på att du får hjälp om du spelar hjälplös och använder babyröst. Fel? Ja. Funkar det? Jaaa.

Johanna sa...

Jag tippar att det funkar! Klart det funkar. Sånt funkar alltid. Och nu inser jag att jag inte läst de nyare blogginläggen, såatte. Ska göra det, nu.