tisdag, januari 3

Min vår i serier

Men herregud vad ni är bra! Jag tänkte att jag kanske skulle få ett par bra tips och så drämmer ni till med 40 olika serier. Jag har, som den äkta nörd jag är, sorterat dom i excel så jag har fått fram en topp tio-lista med dom flest av er rekommenderade. Here goes:

1. The Wire
2. Homeland
3. Six feet under
4. The Big C
5. United States of Tara
6. Awkward
7. This life
8. Downton Abbey
9. Misfits
10. Suits

Jag kommer förmodligen byta ut The Wire och Six feet under (pga långkörare) mot Skins, Strangers with Candy, Lip service och Pushing Daisies (pga så himla fina serienamn). Så småningom hoppas jag att jag kommer igenom samtliga 40 serier.

9 kommentarer:

Johanna sa...

Sjukt bra att du frågade det där, för det var fantastiskt för alla att få så många tips. Är sugen på att ta ledigt en månad och bara kolla serier nu.

Linn sa...

Jag VET! Vill också ta ledigt och ba plöja.

Åsa (Ros) sa...

Strangers with candy är så sjukt roligt! Där har vi en sann kvinnlig antihjälte vilket är utrotningshotat i dagens tv-utbud och därmed väldigt uppfriskande :D

Omomigen sa...

Du öppnade FRIVILLIGT EXCEL?! UTAN ATT FÅ BETALT?! Helt sjukt. *dör faktura och exceldöden på jobbet*

Men Big C är himla bra alla fall.

Sofia sa...

Jag gillar six feet under. Men så är det den enda jag sett nåt av också. Bortsett från ett avsnitt downton abbey som jag var tvungen att se eftersom vi var hos mamma och de kunde INTE MISSA.

Jessica sa...

Tänker helt fräckt sno de här tipsen rakt av, för vi verkar ha rätt samma smak! Började nyligen kolla Homeland och gillar, är även nyfiken på det überhypade Downton Abbey (dock lite rädd för att känna "Eh?" efter all hype)

Colombialiv sa...

Komediserier (de roligaste och smartaste på TV just nu om du vill pausa från dramat): Community och The Middle.

Den där Jenny sa...

Men! Jag har ju inte fått vara med och tycka! Jag tycker The killing, för den var det ingen som skrivit om. Man hatar Joel K i början, men det går över.

Linn sa...

Vem kunde veta att tv-serier skulle engagera på det här sättet? Jag tar åt mig allt ni säger, givetvis. Ni vet alltid bäst.

Och Jenny, du får vara med och tycka i efterhand!