måndag, januari 16

Varning för skryt

Jag brukar ju inte skriva så mycket om mitt jobb här eftersom jag inte tycker att det är så relevant och eftersom jag skiljer på privatjaget och jobbjaget ganska mycket. Jobbjaget grinar till exempel väldigt sällan i duschen och är också sällan fredagsfull. Privatjaget gillar TLC och allmän dumihuvet-kultur, jobbjaget är väl slightly mer seriöst. Ni fattar grejen. Men nu bara måste jag skryta lite här iallafall. De senaste tre veckorna har jag blivit erbjuden tre jobb varav samtliga har kontaktat mig först. Dessutom hade jag en informell intervju med en rekryteringsagent som slutade i att han vill rekommendera mig som kandidat för ett jobb. Och ett av jobben, som jag nu ska börja på, är ett jävla drömjobb som jag när jag var liten satt och sa att jag skulle bli när jag blev stor.

Jag tycker faktiskt att det är lite häftigt. Eller jag tycker att det är mer än häftigt, jag tycker att det är helt sinnessjukt faktiskt. Samtidigt som jag nånstans känner att det är lite bekräftelse för den där osäkra tjejen som sökte jobb i evigheters evigheter där under våren 2009. Det känns skönt på nåt sätt att den där magkänslan av det fixar sig som höll mig borta från psykhemmet då faktiskt blev verklighet och beyond.

18 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Inte skryt! Fakta! Och du är såååå värd det. Kram!

Sara sa...

Fantastiskt bra! Grattis!

Kära Syster sa...

Hurra för skryt, hurra för dig!

/Anna

The Missy Cissy sa...

Men fan va härligt! Grattis gånger tusen!

MissParker sa...

Fantastiskt häftigt, skulle jag vilja säga!
Vad bra du är!

It's all gonna be fine sa...

Klart du ska sträcka på dig, det är så jävla grymt! Du är jäkligt bra!!

Matilda sa...

Men åh! Här har jag missat massa under helgen. Nytt jobb! Woho! Grattis grattis grattis!
Och du, du är så jävla bra, så jag tycker inte att det är det minsta konstigt att arbetsmarknaden är som en varg efter dig!

emma sa...

Stort grattis!

Linn sa...

Men alltså hörrni?! Va? Ni är bara så himla fina!

Emilou sa...

Fy Fan vad skönt! Grattis!

Josefine sa...

Verkligen grymt bra! Jag blir faktiskt lite peppad. Känner mig inte helt on top vad gäller självförtroende och jobb just nu.

Maria sa...

Woop woop! Bra du är! Blir helt impad.

Lisa Frentz sa...

Men du... Grattis! :D

Doktoranden sa...

Grattis till jobbet!!

Linn sa...

Åh! Tack så jättemycket!

Och Josefine: kul att du blir peppad. Och du? Det blir bra i slutändan även om det känns hemskt i stunden. Du är svinduktig, det kommer gå bra för dig.

Johanna sa...

Wohoo, asgrymt ju!! Heja dig!

Nytt jobb alltså, vad spännande! När när?

inte skyldig sa...

Så jäkla skitbra!

Linn sa...

Johanna: jag börjar i mitten av februari. Det känns såhär: iiiiiiiiihhh!