onsdag, januari 18

Nä, men här hade man tänkt sig att somna i tid och så läste jag Lisas boktips och kom på att jag ju faktiskt har hela Hungerspelstriologin liggande och så tänkte jag att jag väl kan läsa ett kapitel eller så och så vips har det gått dryga två timmar med hjärtklappning och så vips var den slut. Det blev inte direkt en lägga sig tidigt-kväll.

Hungerspelen: 5/5. Läs om du gillar välskrivet eller True blood eller Twilight eller Sagan om ringen. Läs om du är femton eller trettio eller femtio. Bara gört.

9 kommentarer:

Jessica sa...

Eller huuur? Det var en bokbloggare som skaffat alla tre böcker som en julklapp åt sig själv och sedan läst alla i sträck på en enda dag. Lät härligt!

Linn sa...

Jag kan säga att jag höll tillbaka mig själv med inte våld för att inte hämta bok två. Läste ut första kapitlen på bussen imorse. Satt och hoppades på trafikstockning.

Josefine sa...

Asså jag fattar inte hur de här Hungerspelen kunnat passera mig helt. Jag läser om dem överallt. Och har gjort i en evighet men jag vet inte ens vad de handlar om. Men okej. Jag tar din order och ser till att skaffa dem. Min läslust behöver fan sparkas igång.

Linn sa...

Är nu 117 sidor in i andra boken och den är också bra. Till och med på svenska, vilket brukar vara ett stort aber med engelska böcker. Inte de här.

elsa sa...

Läste du den första på engelska? Känns ändå som om fantasy(-ish) läses bäst på engelska av någon anledning.

Annika sa...

Oj. Bra tips.
Men om man älskar Twilight men hatar Sagan om Ringen? Hur gör man då?

Linn sa...

Elsa: jag läser ju vanligtvis allt på engelska, men jag trodde det var en svensk författare (dåligt påläst) så jag köpte alla tre på adlibris för ett tag sen, på svenska. Men dry här är faktiskt en av få böcker där man inte alls tänker på översättningen. Svenska går lika bra.

Annica: den är mycket mer twilight än sagsn om ringen. Köp!

Annika sa...

Om de går och går och går och krigar mellan varven så lynchar jag dig.

Om man däremot sätts i valet och kvalet mellan likblek riking med bett och solbränd musklig 17 åring så är jag med i matchen.

Linn sa...

Det är lite gå, mycket äta djur/döda djur, massa kärleksfrågor och jättemycket spänning. Nu köper du dom! Gör som jag säger kvinna.