söndag, januari 15

Fördelen med att inte vara tonåring längre är att ingen väcker mig om jag sover längre än till tio. Som idag när jag sov till elva. (*stolt*) Förr i tiden så dammsög pappa alltid listerna utanför min dörr väldigt hårt på helgerna. Eller så höjde mamma volymen på radion så det dånade. Ingen av dom kunde stå för att dom väckte oss; Vi städar lite bara! Blev klockan över elva så kom dom iochförsig in och smällde upp rullgardinerna och röt gå upp latonge!. Tills jag skaffade kille och han började sova över ungefär jämt. Då kom dom inte in mer. Då var det mer ihärdiga bankningar på dörren med diverse hot/krav.

Appropå det här med kille som sover över; jag var femton när jag blev ihop med min första riktiga kille. Efter en månad fick han sova över men bara den här gången! och efter tre eller fyra månader bodde han typ hos oss. Det måste vara så himla svårt att vara tonårsförälder. Å ena sidan rör inte min lilla dotter! , å andra sidan så fattar man ju att det liksom hör till livet och så cavear man in. Gött att liksom åka på ett extrabarn ba sådär. Ett extrabarn som svarar enstavigt och äter dubbla portioner.

Oj, nu kommer min morbror så nu bör jag gå upp. Herrå.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte bara säga att jag, alldeles för sent, har upptäckt din matblogg. Det var tamejfaan det bästa som har hänt mig. Lagade kalvfärsbiffarna med enbär igår, grymt! Min man var lyrisk. Barnen åt ingenting (ju godare mat, desto mindre äter dom - alltså ett bra betyg). Är helt frälst! Tack!

Linn sa...

Det var så lite så. Den är ju inte direkt fullproppad med recept den där matbloggen så du hinner nog igenom den om du känner för det. Passar på att tipsa om taggen "matlagningsskolan" här också. Klicka i tagmolnet i högerspalten för lite mer tips. Ja, om du vill alltså.

anydaynow sa...

"Ett extrabarn som svarar enstavigt och äter dubbla portioner." Haha, precis så var det! Fy fan för att vara tonårsförälder alltså.

Linn sa...

Har en känsla av att man kommer vagga i soffan, andas i påse och ba " I did not (andas) sign up (andas) for this (andasandasandas)" ganska många gånger.