söndag, januari 8

Någon som behöver ledigt?

Det här med att ha tårarna hängande i ögonvrårna och 121 jobbmail att ta tag i och en kollektion att förbereda och två heldagar med möten måndag tisdag gör att jag känner mig slightly stressad. Och jag vet att ni ba men ta inte ledigt onsdag-fredag då! men jag vet inte hur jag ska klara våren annars nu när jag har jobbat nästan samtliga dagar över jul. Jag behöver också samla krafter, men det finns ingen tid till det och det stressar mig. Och det gör ont i mig att jag inte hann träffa min syster när hon var hemma och att mamma är ledsen över det och att den hemlösa mannen på tunnelbanan imorse gick av och började skakgråta efter jag hade gett honom lite småslantar och att det var jag som inatt började skakgrina och inte kunde sluta. Och så tänker jag på morfar och farmor och att dom är ensamma nu och på mamma, lilla mamma, och på framtiden. Kan inte vara tillfreds nu, är rädd för alla förändringar i framtiden. Det skrämmer mig att saker kan förändras över en natt, fast jag vet att det är rätt. Kanske ska gå och duschgrina lite innan jag bitchslappar mig själv och slutar gnälla och tar tag i det som orsakar ångesttsunamin istället för att självömka. Ja, vi gör så.

4 kommentarer:

inte skyldig sa...

På samma nivå, du och jag.

4everfine sa...

Ta hand om er babes. Ni är värdefulla osv.

Filip sa...

*stolt över att ha en så stark, duktig och omtänksam kusin*

Linn sa...

inte skyldig: inte roligt alls faktiskt.

4everfine: ahmen tack!

Filip: GÖLLE DIG!