tisdag, januari 17

För jag får göra lite som jag vill här

Den där listan jag gjorde häromdagen känner jag (efter att ha läst alla andras listor) att jag kanske var lite förhastad med att svara på på vissa ställen. Till exempel mina dåliga sidor. Då satt jag mest och ba men såna har jag ju inte. Alltså haha. HA HA Om jag har! känner jag nu. Och vad mina favoritgrejer är. Så jag fyller på lite.

FLER DÅLIGA VANOR
Är jättedålig på att ringa tillbaka/svara i telefon. Himla lätt att ba jag ringer dig sen! och sen så kommer det massa andra saker i vägen och efter ett tag känns det som att nu har vi minsann MASSOR att prata om och det hinner jag inte på fem minuter så det gör jag sen när jag har tid osv osv. Och jag screenar skitofta samtal som jag inte svarar på av ovan anledning. Kan ha att göra med att jag inte gillar att prata i telefon i publika sammanhang som jobbet bussen på stan. Vill helst bara prata när jag sitter hemma i soffan och är själv, vilket inte händer så där jätteofta. Ska dock bli bättre på det här.

Filar aldrig fötterna. Skitäckligt. Har värsta äckliga fötterna som skulle bli slipmaskinsbehandlade i random amerikansk komedi.

Tar bort nagellack med hjälp av falla bort av sig själv-metoden. Mkt ovuxet.

Städar med hjälp av ta det sen-metoden. Ni vet den där man tar diverse skåp till hjälp för att gömma det man ska städa bort.

FLER FAVORITGREJER
Att komma innanför dörren hemma. Mitt hem min borg. Älskar att vara hemma.

Att köpa blommor och göra buketter. Vill absolut inte plocka själv. Plocka själv kräver att vistas i naturen och det gillar jag inte.

Att boktipsa personligt. Inte utifrån vad jag gillar, men utifrån vad mottagaren kanske gillar.

Att bli småfull några glas full lagom lullig full.

Så, nu känns det bättre.

2 kommentarer:

Jessica sa...

+1 på det där med att komma hem! Älskar att resa och så, och det är ju alltid skoj att träffa kompisar. Men ändå, <3 hem!

Linn sa...

Det bästa är ju att få ha kompisar hemma och dricka vin till lullighet. Då vet min nöjdhet inga gränser.