tisdag, januari 3

Vart ska detta sluta?

Jag tror jag är lite i rensartagen just nu. Kanske en terapigrej för att liksom slippa tänka, kanske för att jag är trött på att knuffa bort tankarna på listan på borde-grejer som jag har en tendens att dra på mig. Det började med en liten epiphany när mamma och pappa tog med sig all min pant (186 kronor till välgörenhet? Jajjabullar.) och jag samtidigt rensade ur garderoben och fortsatte med en rensning av hallen och skor och skräpskåpet. Och bara senaste veckan har jag fixat korgar till böset som hänger ut i min lägenhet (böcker nycklar batterier nagellack tidningar pennor småpengar) och korgar till mössor och vantar och grejer i hallen. Och en hdmi-kabel till teven. Och en sodastreamer (okej, fick i julklapp). Och jag har köpt nytt täcke. Och en ny brandvarnare. Och storstädat lägenheten. Nu är det typ bara ett par få borden kvar på den där listan. Om jag fixar det i veckan också så borde jag få nån form av belöning, don't you think?

Jag ska alltså:
köpa lås till mitt vindsförråd
fixa ett cv
fila fötterna
tvätta
packa upp min väska från julen
hänga upp tavlor (fast det här är ett long-shot)

Sen tror jag faktiskt inte att jag har något som kommer hänga över mig efteråt. Vad händer då? Hittar huvudet nya saker att haka upp sig på då? 

Inga kommentarer: