torsdag, januari 5

Fredagslistan på en torsdag? Ett så kallat treat.

Ni vet ju min fäbless för listor, ja? Kaospatrullen skrev en och jag menar, jag vill också.

1. Hur gammal är du om fem år?
33 år.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Uhm, ingen so far. Jag jobbar hemifrån just nu.

3. Hur lång är du?
166 centimeter säger passet. 165 centimeter säger jag. Alldeles lagom kortlång.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Jag såg The Long kiss goodnight på nyårsafton. Sen gick både Love Actually och The holiday på teve i veckan, men jag höll på med annat under tiden så dom räknas nog inte.

5. Vem ringde du senast?
Till min kompis Jennie. Det var igårkväll och hon svarade inte. Sen ringde hon och då svarade inte jag. Och så höll vi på så, ungefär.

6. Vem ringde dig senast?
En headhunter som tycker att jag är ett mycket bra prospect.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Nej! Krya på dig! Puss" som svar på att jag hade ont i huvudet och skulle invänta alvedonens verkan.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms. Generellt är det rätt jobbigt att ringa. Det tar massa tid och energi. Sms mycket enklare.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta. Och kära. Göllegöllegölle.

10. När såg du senast din mamma?
På annandagen, utanför tågstationen i Skövde när hon skjutsade mig till tåget.

11. Vilken ögonfärg har du?
Blå.

12. När vaknade du i dag?
Första gången 7.30. Sen 8.00 och sen 8.45 när jag gick upp.

13. Vilken är din favoritjulsång?
Oj, svårt. Men "Jag såg mamma kyssa tomten" är ju en klassiker, även om den är rätt kass.

14. Vilken är din favoritplats?
I hörnet på mamma och pappas röda soffa. Världens Skönaste Soffa

15. Vilken plats föredrar du minst?
Tunnelbanan i rusningstrafik eller mittensätet på ett flygplan.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Jag hoppas att jag är mamma då. Och har roligt på jobbet. Och bor mycket större än vad jag gör nu.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Allt? Är sjukt mörkrädd fortfarande och have been known att sova med lampan tänd ibland än idag.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Min kollega Magnus, via mail.

19. Hur stor är din säng?
140 cm.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar. Vem har stationär?

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Det beror på om jag har sällskap eller inte. Sällskap=oklädd.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Just nu, kanske 6. I vanliga fall: 4.

23. Hur många landskap har du bott i?
Värmland, Västergötland, Västra Götaland, eh, vilket landskap ligger Stockholm i? Ja, jag är så dumihuvet när det gäller geografi. Är det Uppland? Sörmland? Ingetdera?

24. Vilka städer har du bott i?
Karlstad, Lidköping, Göteborg, Melbourne, Stockholm.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Strumpor.

26. Är du social?
Om jag är på bra humör. Och det är jag oftast.

27. Vilken är din favoritglass?
Tip top.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
.Ost.

29. Tycker du om kinamat?
Nej. Tycker den är blaskig.

30. Tycker du om kaffe?
Men vad är det för fråga? Såklart jag gillar kaffe. Jag älskar kaffe. Jag tillber kaffe.

31. Vad dricker du till frukost?
Kaffe. Vatten.

32. Sover du på någon särskild sida?
Vänster, in mot väggen.

33. Kan du spela poker?
Ja, men jag kanske inte skulle vinna nån turnering på dom kunskaperna.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Men hallå? Vem gillar inte att mysa? Kroppskontakt är lösningen på ungefär 98% av mina humörsvängningar.

35. Är du en beroendemänniska?
Very much so.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja, min gamla klasskompis. Och sen en klasskompis till förresten. Henne hade jag lite glömt av.

37. Vill du ha barn?
Väldigt, väldigt mycket.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Pratar flytande engelska och lolig fylletyska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja, två gånger. Bägge gångerna allergirelaterade. Den ena lite roligare än den andra.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Jag föredrar land, men om jag måste välja så säger jag bassäng.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
God mat.

42. Äger du dyrbara smycken?
Nej. Är inte mycket av en smyckesperson över huvud taget.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Oooooh, svårt. An idiot abroad tror jag. Eller Människans planet. Eller Criminal Minds. Eller big Bang Theory.

44. Kan du rulla med tungan?
Ja. Jag kan till och med vissla med tungan.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Maria. Lisa har fått mig att gråta av skratt när jag har träffat henne, men det är tyvärr bara två gånger så jag kanske inte känner henne än. Och min syster. Hon är hilarious när hon är på humör.

46. Sover du med gosedjur?
Men nejje.

47. Vad har du för ringsignal?
iPhones "Blues".

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Det är om mamma och pappa har sparat nåt, men det tror jag inte. Mamma gillar att slänga.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Min soffa.

50. Flirtar du mycket?
Inte med flit. Fattar inte hur man flirtar.

51. Kan du byta olja på bilen?
Faktiskt.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Ja, förra året. 3600 kronor. Det var hemskt.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Daniel Åbergs Vi har redan sagt hejdå.

54. läser du någon dagstidning?
Nej.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej. Fast jag skickade in en talong om "Allt om Mat" i veckan.

56. Dansar du i bilen?
Om jag får feeling.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P1.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
77635 122USD retur 3055 200 149.34 5/1

59. När var du i kyrkan senast?
Jag tänkte säga på min kompis bröllop i somras, men det var förrförra sommaren så det måste ha varit när min mormor begravdes i februari förra året.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Vår SO-lärare Fredrik.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Tre nätter, kanske fyra? Gillar verkligen inte att campa.

6 kommentarer:

wonderland sa...

Tack, den listan lånar jag ocså.

Medelklassman sa...

Jag har stationär. Go figure.

Jessica sa...

Yay, lista! *börjar fylla i*

enkaffetack sa...

yay. hjärt-lung-räddar min blogg med denna lista. tack!

Camilla sa...

*snor*

Linn sa...

Medelklassman: haha. Såklart att du har.