torsdag, januari 5

Jag vaknar med huvudvärk och sten i mitt bröst

Närå, så illa är det inte. Men jag hade världens huvudvärk imorse och var tvungen att ligga kvar i sängen tills alvedonen verkade och då var det inte så stor roll att lägga 30 minuter på att åka till jobbet när jag faktiskt kan jobba hemma istället. Så nu sitter jag här med nybryggt kaffe och tända ljus och jobbar. Och jag måste säga att det är motivationshöjande, det är det. Är snabb som blixten. Glad som en lärka. Jag menar, bara det att jag får vara ful när jag jobbar är fantastiskt. I give you dagens outfit, from head to toe: Diadem och fultofs. Urtvättad sovtisha och en gigantisk hoodie med en stor häst på. Noppiga urtöjda tajts och ett par raggsockor.

Mvh,

Nöjd_83

7 kommentarer:

Mirijam Geyerhofer sa...

Ahmeh, det var väl ett jättebra jobbahemifråntips? Och så kommer du och skriver om höj- och sänkbara skrivbord.

Linn sa...

haha, ja men jag jobbar hemifrån med dåligt ljus och dålig hållning en dag lite då och då. Du ska sitta varje dag. Så tända ljus OCH höj- och sänkbart bord for you madame.

Summercat sa...

vad skönt det låter att jobba hemma. det önskar jag att jag också kunde ibland - särskilt igår när det stormade!

Linn sa...

Det är faktiskt jätteskönt att ha den möjligheten. Jag skulle inte vilja göra det alltid, men att kunna göra det då och då är faktiskt jävligt gött.

Emelie sa...

Underbart!! Inte att vara sjuk men att få jobba hemifrån och "vara ful" ibland. Själv har man en reception/växel och 300 kunder att ta hand om - lite svårt från soffan... Så bara att dra på sig kostymen och klackarna varje dag och le. Tur att jag älskar mitt jobb!!

Maria sa...

Jag tycker att DU är roligast! Idag grät jag ca hundra gånger på Ikea för att jag skrattade så mycket, plus att jag höll på att kissa på mig när jag körde bil på grund av samma sak.

Linn sa...

Emelie: Ja, det är jävligt gött. Lite mindre gött att man kan göra det även de dagar som borde vara lediga. Som idag. Men grattis till att du älskar ditt jobb!

Maria: GÖLLE!