torsdag, januari 26

Att något så litet kan vara så störigt

Hörrni, vi måste prata om skiljetecken. Eller egentligen måste vi prata om varför vuxna människor inte lärde sig nåt i skolan, men jag orkar inte tackla den puckeln så vi tar bara skiljetecken. En liten generell tumregel som jag skulle vilja mynta är SFSM - Så Få Som Möjligt. Folket, vi använder för det första enbart ett skiljetecken i taget. ,,, eller ... är inte okej om du är över fjorton år gammal. Eller ... kan vara okej i slutet på en väldigt öppen mening, men use with care; max en gång i månaden. Och använd, inte en massa, kommateringar, helt random i, en mening. Jag får elchock i ögonen. Hellre inget komma än ett för många. Okej?

11 kommentarer:

Anonym sa...

Amen.

Mvh/Micael.

Bondhustrun sa...

Kan vi inte prata om det här med att folk envisas med ett blanksteg INNAN frågetecken/utropstecken? EFTER ska det ju förstås vara, men inte före (nu kan någon gärna klaga på att jag inte vet när man ska använda före och innan, för det gör jag inte).
Såhär ? Uhuuh så fult !

we are the monkeys sa...

Känner mig träffad. Hälsn./ ...-omaten.

Linn sa...

Bondhustrun: Jo, jag tar upp det vid nästa sammankomst. Jag lovar.

we are the monkeys: haha! tänkte inte på dig när jag skrev det, men nu när du säger det så. Heh.

Doktoranden sa...

SFSM betyder ju redan Så Fort Som Möjligt. Hur hade du tänkt komma runt det? Utöver det har du ju helt rätt förstås.

Linn sa...

Gör det? Är det sånt där doktorspråk? Har aldrig hört talas om faktiskt. Men vi löser det problemet också. SåFåSåMö?

Doktoranden sa...

Doktorsspråk? Nej, Svenssonspråk. Den svenska versionen av ASAP.

tiggerrr sa...

Urk, jag stör mig också på det där. Och jag vet att jag använder ... alldeles för mycket, jag ska försöka sluta med det. Lovar. Men ,,, alltså, finns det verkligen folk som gör så?

Sofia sa...

Det mest störiga är när folk kör den här.......... Nej, tusen punkter säger inte mer än tre. Det blir bara jävligt fult.
Och den här ,,,? Det GÅR typ inte att diskutera det. Vad ÄR det ens?

Klara sa...

Jamen jag vill verkligen veta, vad betyder ",,,"? Tycker det är asjobbigt när folk skriver allt utan kommatering också, såhär; när kl ringde 07.45 va inte prinsen pigg på att vakna men nu är han på dagis både positivt och negativt att ha haft jullov blir ju så ledset då )=...nu blir de go mat med älsklingen leva livet blir att städa sen ärenden på torget=)... VAD BETYDER DET HÄR? Jag är inte alltid superbra på stavning men varför? Obs! Var fruktansvärt elak och hittade en status på facebook.

Linn sa...

doktoranden: ahmen du vet, jag är så där internationell.

tiggerrr: Ja, sluta med det. Bra idé!

Alla: Alltså JAG VET INTE vad ,,, är för nåt. Jag vet bara att folk gör det. Min pappa till exempel. Och ja, jag håller på att mörda honom för det.

Klara: Det är också jävligt störigt. Jag blockar alla på facebook som skriver smileys i uppdateringarna. Är mkt hård tjej.