fredag, januari 13

Inte vilken dag som helst

Vissa dagar går man till jobbet jobbar går hem äter tittar på teve sover. Andra dagar är lite, hur ska vi säga, mer händelserika. Till exempel idag. Imorse åkte jag till min kompis och käkade frukost och kramades lite med hennes barn. Sen åkte jag in till stan och passade på att tacka ja till ett jobberbjudande och löneförhandla på vägen. Det är ett så tufft jobb så jag inte riktigt tror att det är sant. Sen parkerade jag och ringde min chef med kaninpuls och sa upp mig. Det gick mycket bättre än förväntat. Min chef mycket bra. Sen kissade jag i en burk och fick penicillin för uvi. Sen hälsade jag på på mitt gamla jobb för att tacka min förra chef för rekommendationen och när jag skulle åka därifrån gick kopplingscylindern på bilen sönder så jag ringde mamma ringde verkstad ringde bärgare. Verkstadsmännen kom, konstaterade att jag saknade en bogseringskrok. Sen erbjöd dom sig att skjutsa mig till mamma och pappa för att hämta den. Inte ska du gå när det är så kallt! Så där satt jag, i baksätet på bogserbilen som luktade olja och wunderbaum, och lyssnade på dansband för att hämta en pryl i garaget hos mina föräldrar. Sen skjutsade dom mig till min kompis med ett ring sen, vi fixar! Gölle dom. Sen fick jag krama lite på en bästis och pussa på en bebis och käka lunch och fricka kaffe och sen hämtade pappa mig. Och då är klockan ändå bara strax efter fyra.

18 kommentarer:

egoistiska egon sa...

What a day! Och HURRRRRAAAA för nytt jobb!

Miss Baglady sa...

WAAYY. Vilket jävla ös. Och grattis till nytt jobb och ny lön och till att ha haft mycket fin dag.

Kära Syster sa...

Crazy! Grattis till allt!

/Anna

elsa sa...

Wow! Låter ballt att vara du idag. Så fint med bärgarna, det är verkligen sånt som gör ens dag. Grattis till jobbet!

Josefine sa...

Men JAAA! Grattis till nya jobbet. Jag är mycket mycket mycket nyfiken.... Ha en fantastisk helg!

Johan sa...

Jäj, grattis till jobb. Är det ok att släppa det mentala tumhållandet nu?

Maria sa...

Grattis! Vad roligt! Så himla bra och modigt att våga byta jobb.

Linn sa...

Hurra för er som hurrar för mig! Tack så mycket! Och Johan, ja, det går bra. Tack för tumhållning.

Sofy sa...

Wihooo, jättegrattis till nytt tufft jobb, brs gjort L!

Fifi sa...

Oj, vilken dag!
Grattis till jobbet!

anydaynow sa...

Grattis Linn! Pepp med nytt jobb!

inte skyldig sa...

Woooooohooooo!

Jessica sa...

Härlig dag, och stort grattis till nya jobbet!!

Medelklassman sa...

Ja grattis. Men alltså vad ÄR det för jobb?

Linn sa...

Tack igen!!!

Medelklassman: jag pratar inte jobbdetaljer på bloggen, sorry!

Mirijam Geyerhofer sa...

WIWAAWWAAA! *surfar in på fejjan för att snacka jobbdetaljer*

Lfthmn sa...

Grattis till nytt jobb! Blir nyfiken!

josefin sa...

grattis till jobbet!!