tisdag, januari 24

Tålamod är en dygd jag inte behärskar

Ibland får jag så geniala idéer om till exempel ett lapptäcke eller en hylla eller vad som helst som kräver att jag liksom syr eller spikar eller i största allmänhet är händig och det är ju synd att jag är så förbannat 1) lat och 2) otålig att dom aldrig blir av. Mitt hem skulle vara så himla himla fint om jag bara orkade tapetsera om och hänga upp tavlor och bygga en box som är ett tittskåp (fast tufft) och sy det där himla lapptäcket. Eller ja, först skulle jag behöva bestämma vilka tapeter jag vill ha (sjukt svårt yo) och sen skulle jag behöva möblera bland mina tavlor (meget krångligt) och till sist gå på jakt efter tygerna som finns i mitt huvud just nu (ain't gonna happen).

Önskas: någon jag kan leja ut mina idéer till på entreprenad.

3 kommentarer:

Mia sa...

Ja, det där känner man igen alldeles för väl. Jag gjorde inte ett smack i nya lyan på flera månader. Sen bestämde jag mig för att ha fest så nu är jag tvungen att fixa det jag vill fixa. Mycket bra.

Johan sa...

Hmm, känner också igen det här. Inledde planeringssteget av ommålningen av typ hela lägenheten för 14 månader sedan och har än så länge kommit fram till att vissa väggar ska vara vita.

Linn sa...

Mia: tyvärr hjälper inte det i mitt fall. Jag bara städar lite och låtsas som att det är meningen att tavlorna ska stå lutade mot väggen istället för att vara uppsatta.

Johan: hahaha! Jag har tapetserat mitt sovrum tusen gånger i huvudet. Jag har valt tapet och allt, men det faller på det här med genomförandet.