onsdag, januari 21

Sakers tillstånd

Alltså KD och deras idiotiska förslag. Igår: sluta ge barn frukt, alla tycker inte om det faktiskt, idag: sluta hjälpa flyktingar till eget boende och sänk etableringsbidraget. Igen använder dom det är synd om barnen-retoriken. Jag hatar verkligen KD (och SD, men det går without saying) och funderar lite på om deras partimöten går ut på att alla ska köra upp sina huvuden i röven så långt som möjligt. Och så jävla Björklund, varför förstår han inte att han bör lämna över till Birgitta Ohlsson så fort som möjligt? Och varför finns det fler kvinnliga chefer, procentuellt sett, i Botswana, Ukraina och 42 andra länder än i Sverige? Jag tänker inte rösta på nånting som inte har en kvinnlig frontperson från och med nu. Herre-fucking-gud vad vi inte är "världens mest jämställda land".

Dessutom ska jag på allergi/astma-uppföljning och ta en massa prover och JAG HATAR ATT TA PROVER. Jag svimmar och/eller spyr ofta när nån sticker en nål i mig, även med bedövningssalva, så det ska bli spännande att se hur dagen kommer arta sig. Och jag är rädd för att dom ska vara judgy och ha stenögon och säga som en läkare sa till mig när jag var fjorton: du mår så dåligt så du kan dö om du går och simmar*. Kontext: jag tränade friidrott/dans sex-åtta timmar i veckan utan att ens känna av det. Låt oss säga att jag inte direkt tränar några sex till åtta timmar idag och att jag dessutom har varit så dumihuvet så jag har rökt några år (slutat nu *insert v-sign smiley*).

* Jag sa till honom att han var dumihuvet, reste mig upp och gick ut ur rummet för att sedan konsekvent vägra ha med honom att göra under de följande fyra åren. Min läkare och sjuksköterskor fick vara mellanhand. Jag har kanske aldrig sett min mamma vara mer arg lejonmamma som då.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Enda trösten är väl att KD lär trilla ur nästa gång. Deras kurva pekar ju inte direkt spikrakt uppåt. Eller alls uppåt. Inte så svårt att förstå varför.

Men alltså, varför trodde han att du skulle dö om du gick och simmade?!

Linn sa...

ja, jag hade ju hoppats på att det redan skulle ha skett, men det finns ju alltid en nästa gång att hoppas på.

Och det var inte så mycket att han trodde att jag skulle dö, utan mer för att verkligen demonstrera vad som skulle hända om jag som astmatiker skulle simma helt omedicinerad. Alltså han made no sense, mer än att skrämma en tonåring då.

Den där Andreas sa...

Påminner om en av alla läkare jag mötte när jag plötsligt vid 24-års ålder fick epilepsi. Han sa att jag "skulle undvika och gå på ställen där jag kan ramla och slå mig". Jaha, men tack då kan jag endast vara i madrasserade rum. Han var inte min läkare efter det och jag gick där jag ville.
Nu var jag ju lyckligtvis inte tonåring då, även om det var nog jobbigt att som 24-åring få plötsliga anfall och ibland ramla och slå sig. Men som tonåring hade det garanterat varit värre att höra.
Nu har jag inte haft anfall på flera år tack och lov, även om jag äter massa piller istället.