torsdag, januari 29

Mer om bröllop (sömmerska/sömmare sökes)

Jag och Stina var på O'Learys och käkade igår. Jag gillar ju all form av pub och av nån konstig anledning har jag en sweet spot för O´Learys (förutom på Avenyn i Göteborg där dom tar 20 kronor i "garderobsavgift", men det är säkert nån maffiathang) så well, ja vi gick dit. Vi pratade kanske i tio minuter om henne och sen tre timmar om vårt bröllop. Det gör en inte till en ödmjuk och oegoistisk person det här bröllopsplanerandet, det gör det inte. Iallafall, vi kom väl ungefär fram till att jag tänker att allting typ är klart fast ingenting ens är i närheten av klart, eller alla stora grejer är ju typ klara (lokal, fotograf, person, mat, alkohol), men detaljerna? Not so much. Idag på lunchen ska jag gå till en florist och sen ska vi (jag) prova vigselringen efter jobbet (skenan är klar och jag ska prova storleken innan stenarna sätts i) och så tror jag att vi kanske har en rätt så bra idé för bordsplaceringen klar. Inte person för person såklart, men hur vi ska ställa borden. När jag skulle berätta den för Andreas så blev vi osams och han gick och lade sig och jag låg och kollade på tre avsnitt av vänner på Netflix och surade i soffan, men aja vi är sams nu. Men iallafall, det jag egentligen vill ha hjälp med: jag skulle vilja sy om min underklänning och/eller eventuellt sy upp en ny underklänning. Det är i princip ett långt linne kan man väl säga och mönstret borde gå att ta av den som redan finns, plus lite justeringar. Jag kan absolut ingenting om att sy och tyvärr inte heller var man går för att sy så om nån här har nån bra sömmerska eller tips på ställe att gå till så vore jag fan evigt tacksam för tips. En dag tror jag att jag ska ha pay it forward-tema här i bloggen och försöka hjälpa er på samma sätt som ni har hjälpt mig. Häpp, men puss då!

2 kommentarer:

Sonja sa...

Jacobssons Skrädderi! Ligger i källaren under Tjalla Malla på folkungagatan 86. hon är MAGISK, kan sy om eller nytt ca vad som helst.

Linn sa...

Men det är ju bara ett stenkast från mitt jobb ju! Sjukt bra tips, tack!