fredag, januari 9

Det goda humöret pt. 2

För nån som gillar mat så mycket som jag gör så är jag verkligen oerhört opepp på lunchmat. Jag HATAR lunch. Jag skulle vilja inta lunch i pillerform alternativt ha någonting levererat till kontoret varje dag. Det är väl okej när vi har lagat mat hemma och jag kommer ihåg att ta med matlåda, men övriga dagar? Vidrigt. Jag vet aldrig vad jag vill ha. Allt som finns i närheten är antingen äckligt, dyrt eller så har jag förätit mig och nu sitter jag här helt ashungrig och stirrar rakt fram för att jag inte kan bestämma mig för var jag ska handla mat.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Ja, fy fan. Det är mitt värsta, att gnälla över mat när vi har både råd och fritt val. Höjden av otacksamhet över välfärd. Men blä, ibland tar det verkligen emot att göra veckomatsedel.

Limpy sa...

Har alltid alltid matlåda. Vi lagar mat varannan dag här hemma och ansvarar för att det finns matlådor till dagen efter. Det funkar hittills väldigt bra.