måndag, januari 5

Media jag intar

Ska vi göra en ny kategori här? Media jag intar 2015 och så skriver jag om allt jag ser och läser under 2015. Det blir svintråkigt för er och kanske roligt för mig att kolla i efterhand. Okej, nu börjar jag:

Böcker so far 2015:
Lena Dunham - Not that kind of girl
Läste kanske halva innan jag dog av uttråkning. Jag har följt henne på twitter och jag har sett alla avsnitt av Girls och jag har läst så många andra (så mycket roligare) självutlämnande biografier förut. (Chelsea Handler eller Sloan Crosley till exempel). Jag är oerhört trött på titta vad speciell jag är för att jag vågar erkänna att jag har brister-koketterande och kommer förmodligen inte läsa klart den.
Betyg: 2 av 5, fast om man inte har sett henne eller läst annat liknande så rekommenderar jag den ändå

Jo Nesbø - Pansarhjärta
Jag har läst den förut, men i brist på annat så låg den framför mig på bordet och Andreas läste uppföljaren så jag läste den. Jag gillar Harry Hole och Nesbø och nu är jag lite fast.
Betyg: 4 av 5

Jo Nesbø - Gengångare
Ännu bättre än föregångaren. Lite relationsdjupare och well, jag tog upp den, jag läste den och sen läste jag tills den var slut. Det hjälper att läsa snabbt när man inte gillar att läsa avbrutet.
Betyg: 5 av 5

Jo Nesbø - Polis
Jag hetsade Andreas att köpa den på Pocketshop igår när vi var på stan och sen tjuvläste jag när han kollade på hockey. Eventuellt anledningen till att jag inte kunde somna inatt. Jag ser fram emot att få läsa lite mer på min lunchrast.
Betyg: oklart än så länge

Filmer so far 2015:
Ocean's eleven
Oceans thirteen
Shrek
Skrek 2
Halva Veronica Mars för sen var det visst hockey

Serier so far 2015:
Faktiskt ingenting än så länge

5 kommentarer:

Den där om Jenny sa...

Jag gjorde ju det här för något år sedan på min blogg och tänkte köra i år igen, så jag säger: heja, kör!

Den där om Jenny sa...

Jag gjorde ju det här för något år sedan på min blogg och tänkte köra i år igen, så jag säger: heja, kör!

Den där om Jenny sa...

Det är så bra att jag tydligen säger det två gånger!

Johanna sa...

Har du redan hunnit läsa fyra böcker!? Eller ja 3,5 då. Herregud. Impad.

Linn sa...

Jenny: Ja! Haka på!

Johanna: Alltså jag kan bli lite besatt. Jag skyller på det.