måndag, januari 5

Börjar väl arbetsåret 2015 med att vara zombietrött och jobba hemifrån dårå. Jag kunde verkligen inte somna igår, alltså verkligen inte, och somnade efter att ha vänt mig alla möjliga håll i sängen (ja, även skavfötters) vid halv fyra när att jag kom ihåg att jag ju äger en spikmatta och att den utan undantag tar bort krypande känslor varje gång och lade mig på den. Vaknade imorse av en alldeles för hög väckarklockssignal och vad som kändes som en helt sönderriven rygg. Min kollega smsade ungefär tio minuter efter att jag kommit på att jag visst ställt klockan 30 min för tidigt och somnat om och frågade om nycklar och om nån skulle vara på jobbet idag och huruvida det var hel- eller halvdag och vi kom fram till att ingen har nycklar och att man jobbar som man vill och att ingen är där så...här sitter jag i soffan och mailar och suckar över att ingenting nånsin funkar. Eller okej, jag började med att äta frukost, koka kaffe i vår nya kaffebryggare (tack pappa) och påbörja en 2015-lista på spotify.

Åh, igår, vet ni vad jag gjorde då? Ähmen beställde min vigselring bara. Vi har varit och kollat på den förut och jag hade typ bestämt mig, men jag ville ändå kolla igen och så var det öppet igår när vi gick förbi så vi gick in och jag provade lite olika och kom fram till att jo, men det är den som är DEN och så beställde vi. Till alla er i förlovnings- eller giftastankar kan jag rekommendera Herr och Fru Lohse på Hornsgatan, framförallt deras egna märke Tiny dancer. Och för nyfikna: det blir en 2mm bred halvalliansring (en ring med små stenar på skenan, men inte hela vägen runt) med nedsänkta stenar som kanske eller kanske inte blir matterad (som det låter, behandlad så guldet blir matt).

Och om vi ändå pratar om bröllopsplanering: våra inbjudningskort är (äntligen) färdigdesignade och ska printas och skickas. Alltså tips från coachen: att vara ihop med en AD kan tyckas smidigt, men hemmadesign prioriteras tydligen efter se på hockey, bajsa och surfa på aliexpress.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Jag jobbar också hemma, har visst gjort det hela helgen också men bara för att jag sitter vid mitt köksbord känns det ändå som om jag är ledig. Bra knep ändå.

Fasen vad roligt med ring!! Måste vara sjukt svårt att bestämma sig, jag kan tänka mig att jag kommer vela "en del" när vi ska göra sånt. PS. du måste visa inbjudningarna på bloggen. Plis! Vill jättegärna se.

Linn sa...

För mig är jobba hemma verkligen världens sämsta knep om jag vill få nånting gjort. Jag ser bara en massa hemmasaker som behöver göras och gör det istället för att jobba. Kanske kan ha nåt att göra med min dåliga jobbkaraktär iochförsig.

Alltså, det ÄR sjukt svårt. Jag kollade ju typ tusen miljarder gånger på internet innan och hade väl en tanke om ungefär vilka sorter jag ville kolla på, men det är asstor skillnad på att kolla på nätet och sen prova för det som ser fint ut kanske inte passar ens hand och blablabla. Då är det bra om man har lite hum om vad man vill prova. Och har ätit innan och kan tänka sig att sitta på en stol i en juvelbutik och prova och bli servad. För mig har inte bestämmandet när jag väl hade sett så himla svårt. Heh, eller jo, första gången vi var och kollade så kanske prisbilden var lite chockerande, men så här i efterhand? Hade kunnat betala mer för det är SÅ värt att få exakt det man vill ha.

Och inbjudan: kan skicka på mailen när det är klart så får du se. Vill nog kanske inte lägga ut riktigt alla detaljer här på blöggen.

Frida Gro sa...

Måste bara "varna". Köpte min förlovningsring på samma ställe som dig. Matteringen var ett dåligt val, inom en vecka hade den blivit repad och liksom flammig. Sen blev det bara värre och till slut fick jag polera upp den till blank och sen dess har jag varit nöjd. En bagatell, men ah!

Linn sa...

Men gud vad bra att du sa det! Tack!!