måndag, januari 5

Jaha så nu är vi två personer som är hemma och jobbar. Vissa av oss är lite mer effektiva än andra som mest dricker kaffe och slösurfar. Ikväll ska det fanimej storstädas här i hemmet och sen ska vi fylla på kylskåpet på mitt favvoställe på jorden Ica Liljeholmen. Jag ska också få köpa nya blommor och ta fram mina nya doftpinnar. Dock efter att ha:
- städat badrummet
- vikt tvätt
- tagit bort alla torkade, vissna, fula blommor
- diskat vaser
- dammtorkat
- dammsugit (tänker inte jag göra)
- våttorkat golven (tänker eventuellt inte jag göra heller)
- bytt lakan

samt eventuellt bonus: tagit bort alla julprylar. Är. Så. Trött. På. Rött.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Ica Liljeholmen? Berätta mer! Borde jag handla min mat där?
Och nu när jag läste det jag skrev verkade det ironiskt, men jag är fullt allvarlig. Har hittills inte hittat nån favoritmatbutik här i krokarna.

Linn sa...

Alltså ja! Har på riktigt haft det som utflyktsmål. Det är billigt om man vill ha billigt och dom har asmycket eko, vilket kanske inte är billigt men. Och! Man kan dricka vin i charken. Inne i butiken. Mmm...ica liljeholmen.