onsdag, januari 21

Ja, det gick ju bra idag. Jag varken spydde eller svimmade, trots att jag fick gå till St Görans labbavdelning och ta ett blodprov, vilket är det absolut värsta jag vet men idag klarade jag det och kunde ställa mig upp och gå därifrån på en gång. Det känns som en stor vinst. En stor vinst är också att jag äntligen har en egen läkare igen, att jag inte hade nån inflammation i lungorna (inflammarion = dåligt för astma) och att min lungkapacitet var helt okej. Jag orkade inte fråga vad helt okej betyder utan tänker tolka det som helt okej och att allt är bra. Pricktesterna visade egentligen det jag redan visste; jag är allergisk mot ungefär allt dom testar, men jag fick jättesvaga tecken på skaldjur varav min doktor skickade mig för blodprovsanalys. Jag tror att det är oerhört o-troligt att jag kommer kunna äta kräldjur, musslor eller lax, men jag vill iallafall utreda det. Iallafall, hela eftermiddagen har jag varit sjukt skakig och jag har asont i armen där pricktesterna gjordes. Det har blivit en varm bula typ liknande det man kan få när man vaccinerar sig och det gör asont. Har även: lite illamående, ont i huvudet och nära tårarna. Det kanske är dags att gå hem för dagen, ska vi säga så?

Inga kommentarer: