fredag, december 16

Vi skiter i det här med bloggtystnad va?

Varför har man hicka? Det kan ju vara den kanske sjukaste grejen kroppen kommer på i nyktert tillstånd. När man är lite på lyset kan man ju förstå att kroppen är lite anything goes, men nu 16.33 en fredag så sitter jag och hickar så att hela jag skakar. Känner: ej normalt.

Jag åkte tåg förut förresten. Första klass, tyst avdelning. Jag och fem män. En man hade snott min plats (till sin väska) och även om det var typ tomt i resten av vagnen så blir jag liksom eh flåt men det där är min plats. Han tittade på mig som att jag var en T-Rex och han var ett köttstycke och innan han mötte min blick så tittade han sig omkring i hela kupén och sen muttrade han nåt om sätta dig nån annanstans. Alltså, jag behöver väl inte prompt sitta på min plats när det finns andra lediga i kupén såklart, men det ligger ju alltid en viss "kommer det att komma nån?"-stämning över hela grejen men jag blev så paff så jag satte mig på en annan plats, snett bakom honom (för det var den första jag fick syn på). Sen satt han, och I kid you not, och sneglade bakåt på mig HELA JÄVLA TÅGRESAN. När jag gick av lutade jag mig fram emot honom och väste jag vet var du bor och sen gick jag lugnt av. Tänkte att eftersom han ändå verkade tro att jag skulle mörda honom så kan han ju lika gärna tro det lite mer. Nej, det sa jag såklart inte. Jag gick av tåget helt lugnt efter att ha stirrat honom i ögonen ett par gånger när han glodde. Men vad kul det hade varit om jag hade gjort det.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh, hatar krångel med tågplatser, man bokar ju plats av en anledning, dvs att slippa sitta på nålar varje station och undra om någon kommer och kör bort en. Om han ville fläka sig kunde väl HAN sätta sig någon annanstans och få lida de kvalen? Och så ska man känna sig som the bad guy för att man vill sitta på sin rättmätiga plats.. urk.

Linn sa...

Men JAG VET! Om man vill sitta vid fönster/egen rad så BOKA DET SJÄLV DÅ! Ungefär så känner jag.