fredag, december 2

Fredagslistan

Peppe gör en lista. Jag gillar listor. Och fredagar. Och även om jag har gjort den här en gång förut så gör vi den igen.

Vad åt du till frukost?
En lingongrova med ost och skinka och en polarkaka med ost och skinka och en balja kolsvart kaffe. Och kanske snart en clementin.

Vad har fått dig att skratta idag?
Att min kollega trodde hon hade mailat sin chef och två till i sömnen inatt och ba Ligga? samt att hon har dubbelkollat mailen fyra gånger nu på morgonen för att verkligen se till att det inte har hänt.

Vad har du på dig just nu?
Same as every year, James. Nä, men svarta strumpbyxor, svart kjol, randig tisha, svart stickad kofta.

Hur ser resten av dagen ut?
Jag ska jobba fram till ungefär halv tre. Då ska jag åka till Maria och hjälpa till att packa in barn i bilen och sen åka till hennes stuga.

Vad händer ikväll?
Då ska jag först hetsbusa med ungarna så dom blir exalterade och inte kan sova (sån är jag liksom) och sen ska jag dricka vin och äta godis och gagga. Det blir fint.


Och på lördag?
Göra saker man gör med barn på landet. I dunno. Plus dricka vin och äta godis och gagga. Det blir fint.

Och på söndag?
Åka hem och snabbstäda min lägenhet innan mamma-führern kommer och inspekterar. Försöka övertyga mamma-führern om att vi ska åka till Ikea och köpa en soffa samt få pappa att bära bort mina pantflaskor. Sen ska jag äta nåt gött och kramas lite.

Vad är det roligaste som hänt dig den här veckan?
Det har faktiskt inte varit en så himla bra vecka det här. Men igår var jävligt roligt faktiskt. Då käkade jag fondue och drack vin hos Lisa. Det var gott och gott och roligt.

Och det absolut sämsta/tråkigaste?
Måndagskvällen som spenderades hulkandes i soffan i fosterställning.

Hur lyder dina senast tre inkomna sms?
"Ingen fara! Vi kan höras idag under dagen om mat och vin, men om du har nån bra musik på cd att lyssna på i bilen, ta gärna med det då!"
"Tack själv! Jättemysigt! Ses vid skrivbordet imorn, gillart. Sov gott!! Puss"
"Inte skitdåligt :-)"


Vad dricker du i helgen?
Vin. Och vatten. Och kanske lite kaffe.


Bästa bakfylletips?
1. Ät ordentligt innan fyllan.
2. Drick ett glas vatten innan du går och lägger dig.
3. Micra handdukar att lägga på huvudet ifall punkt 1 och 2 inte hade nån verkan.

2 kommentarer:

Peppe sa...

Jag utmanar diga tt sms:a någon LIGGA? under den här helgen.

Linn sa...

Men what are you? Twelve?

(klart jag ska göra)
(dock ej min chef)