lördag, december 31

Med ett hjärta av stål

Jag dricker vin igen. Det är gott. Också har jag köpt en sån där hdmi-sladd till datorn/teven så jag kan se på film på teven. Det tog bara två och ett halvt år, men idag vandrade jag minsann de långa fem minutrarna ner till affärn, langade fram telefonen och visade fotot på jacken i teven och ba ge mig nåt som ger bild genom dom här. Vadårå? Det är väl mycket enklare att visa nån finnig technisse vad det finns för uttag än att stå och rabbla modellnamn på dator/teve? Och allvar, vem vet modellnamn på teven anyways? Kille i teknikbutik var MYCKET imponerad över min uppfinningsrikedom. Bläddrade fram rätt sladd på nån sekund och tittade på mig med hundvalpsögon. Själv fattade jag inte riktigt varför han inte bara langade fram sladden direkt, men han kanske också ville visa att han kunde vara pe-da-go-gisk.

...

Tappade lite tråden där för att jag var tvungen att simultankolla facebook och då blev jag irriterad och avföljde ännu en person. Ration folk jag följer vs folk jag har unsubscribat på facebook - 1:3. Folk är förbannat tråkiga alltså. Eller så är jag förbannat lättirriterad, det beror på hur man ser det. Anywho, händelser som får mig att unsubscribea: 
- statusuppdateringar som innehåller orden "älskling", "fredagsmys" eller "powerwalk". Eller "kladdkaka".
- bilder på "söta" djur
- stackars djuret-poster
- politik

2 kommentarer:

Johanna sa...

Min kille svarade idag "HDMI-splittern" när jag frågade honom om det bästa han köpt under 2011. Såatte... du är ju jävligt rätt ute där.

Linn sa...

Johanna: Han har ju dessutom ungefär helt rätt. Bästa köpet EVER.