måndag, december 26

Fula jeans hade han också

Och så rullar jag in i Stockholm efter en förhållandevis smidig tågtur, minus bajsande barnet på sätet mittemot (alltså EUW!) och en dryg snubbe med en riskkapitalbok som satt och armbågade mig i sidan HELA TIDEN trots att jag inte satt ens i närheten av armstödet. Glodde på honom med avsmak när jag gick av. Kände för att säga att jag aceade den tentan när jag läste samma sak. För sju år sen. Sitta där och malla upp sig bara för att jag läste Nesbøs Huvudjägarna i pocketformat och inte orkade fkn klä upp mig för att åka tåg. Men i övrigt var allt bra. Vi kom i tid och så. Och när vi rullade in i Stockholm lugnade sig mitt bankande hjärta igen. Lugnet på landet i all ära, men det här är en city girl by heart.

Att komma hem. Jag älskar att komma hem. Höra dörrlåsen knarra, slänga väskan i hallen. Bestämma själv över teven. Titta på den döda blombuketten på köksbordet. Sitta i soffan. Mitt hem, min borg verkligen.

Inga kommentarer: