tisdag, december 27

Rena dumheter egentligen

Det är jag och tre till på kontoret. Förut när vi åt lunch så släcktes den rörelsekänsliga belysningen, så lugnt är det. Jag får MASSOR gjort och kommer kunna ta ledigt den där veckan i januari utan att behöva känna att jag egentligen borde jobba. Det är annars en rätt generell känsla när jag inte är på jobbet. Kvart över nio på kvällen - borde jobba. Juldagens morgon - borde jobba. Juldagens kväll - jobbade. Jobbjobbjobbjobbjobb. Det är kul ibland, men när jag väl har kommit in i jobbmode så har jag jättesvårt att stänga av och tänka ledigt. I eftermiddag till exempel har jag ingenting planerat. Jag skulle alltså kunna gå hem, städa lite, packa upp väskan och gå och köpa lite fina blommor och lägga mig på soffan och läsa eller kolla nån serie eller så. Men jag har svårt att släppa den där jävla telefonen och möjligheten att "bara kolla lite mail".

Inga kommentarer: