torsdag, december 29

Rent inne, rent i sinne?

Jag förtjänar inte min säng just nu. Den är vit och nybäddad och fluffig och luktar gott och jag är, well, jag. Oduschad. Olena ben. Så. Nya sängkläder förtjänar en nyduschad kropp, men alltså jag orkar inte. Kuriosa för övrigt: när jag var ihop med min första kille så kunde jag få vredesutbrott om han gick och tog oskulden på dom nytvättade sängkläderna eller "värmde upp sängen". "Man" har varit charmig i sina dar. Kanske karman från det förhållandet som har skapat mitt singelskap. Gudarna ska veta att jag var en riktig liten häxa då. Numera dock möcke snäll. Jättemöcke snäll faktiskt. Aja, sov gott iallafall.

2 kommentarer:

tiggerrr sa...

Men man vill ju vara först ned i den där svala fluffigheten. Okej, jag kanske inte skulle få vredesutbrott nu, men koka lite inombords skulle jag. Får se hur det går ikväll, har precis bäddat rent med nyinköpta satinsängkläder.

Linn sa...

tiggerrr: skönt att jag inte är själv med det, även om jag numera faktiskt tillåter andra att krypa ner innan mig.