onsdag, december 28

Halvåtta hos mig

Jag gick och handlade. Utan lista. Då kan lite vadsomhelst hända tydligen för notan slutade på 701 kronor. Jahapp. För en del av dom 701 kronorna står jag nu och lagar lasagne på det italienska sättet, eller hur jag inbillar mig att det italienska sättet är; nötfärs, pancetta, lök, selleri, vitlök, citron, färsk rosmarin, färsk timjan, svartpeppar, körsbärstomater, mutti-tomater, tomatpuré, vin, balsamvinäger, råsocker. Massor av allt för så jobbar jag. Ska snart göra en bechamél med parmesan och vitpeppar och sen i väntan på gratinering ska jag sätta en deg till nån form av solrosbröd.

Det här med att laga mat har väldigt lugnande effekt på mig måste jag säga.

3 kommentarer:

Medelklassman sa...

Själv shoppade jag mat för 2000 SEK idag. MED lista.

Johanna sa...

Jag skulle vilja ha dig i skafferiet. Det hade varit underbart!

Åt just en panpizza och en gorbyspirog (är på jobbet och regnar ute så panikhandlade på netto) och det var ingen kulinarisk upplevelse kan jag meddela. Fy fan.

Linn sa...

medelklassman: alltså, du får inga pluspoäng för det. Handlar man med lista så vet man vad notan hamnar på. Jag köpte random skit för massa pengar. Jag vinner.

Johanna: åh fy fan. Alltså förlåt, men det är verkligen äckligt.