onsdag, december 21

All I want for Christmas is you

Det går inte att med ord förklara känslan i min bröstkorg just nu. Jag vill ringa mamma ungefär hela tiden och ba äre sant? På riktigt sant? Äre det? Vi ska inte ta ut hela segern i förskott, men herrejävlar vad det är fantastiskt att min mamma inte har cancer i levern. Det som för tio dagar sedan kändes som världens ände känns idag så otroligt långt borta. Långt borta där det hör hemma.

Och om vi ska vara små samtidigt så är det skönt att ha fått julen tillbaka. Nu ska det bli urmysigt att komma hem istället för ångestladdat och skräckfyllt. Vi kan öppna julklappar på julaftonsmorgon äta skinkmackor skratta kramas utan att ha världens ände hängande över axeln. Vi kan skämta liksom med hela kroppen, inte bara som en skyddsmekanism. Vi kan speglas i ögonen och julkulorna och leendena. Vi kan fucking andas igen.

Tomten/gud/ödet/slumpen, det här gjorde du bra! Och mamma? Jag älskar dig.

8 kommentarer:

Fröken K sa...

Hej! Har precis hittat hit (bloggläsning deluxe!) och läst lite bakåt i tiden de senaste kvällarna. Och vi känner ju inte varandra, men skit samma liksom jag sitter här och börjar snart lipa i alla fall. Hurra, hurra, hurra, hurra!!!
God jul!

Fifi sa...

Herre gud, vilken lättnad för er!

anydaynow sa...

Åh! Vilken fantastisk lättnad, bästa julklappen man kan få! God jul Linn, åk nu hem och njut av livet och krama din mamma lite extra mycket.

Emma sa...

Åh vad härligt! Nu blev jag sådär genuint glad i hela mig!

Linn sa...

Fröken K: tack så mycket! Och välkommen hit!

Fifi: ja, det är så jävla skönt!

anydaynow: Will do! God jul till dig också! Hoppas du har det riktigt mysigt!

Emma: Vad kul!

E sa...

Vilka fantastiska nyheter! En riktigt GOD JUL till dig och hela din familj!

Emelie sa...

Och jag hade trts nogran läsning tydligen missat det bästa och viktigaste inläggen... Sorry! Får skylla mitt slarv på att jag sitter på jobbet. Så bortse från min sista kommentar. Kramen får du så klart men det andra tankarna var ju lite i senaste laget.
Vad skönt att det inte var något läskigt jox utan att lilla mamma mår bra!! Glad för er skull!

Linn sa...

E: Tack!

Emelie: Tack för dina fina kommentarer. Det är inte helt ofarligt, men det är betydligt mindre farligt än vi trodde från början. Vi väntar fortfarande på provsvar och behandlingsplaner och liknanade, men inte riktigt lika allvarligt.