måndag, december 5

Because I'm worth it?

Har bokat biljett hem över jul nu. Satt mycket länge och kontemplerade över balansen mellan att få åka första klass (TYST! LUGNT!) för 600 kronor mer än kettle class (VILL MÖRDA BARN) på en tvåtimmars resa. Snålheten vann till slut, men jag hade den dyrare varianten sparad i varukorgen hemskt länge innan jag ba NÄE! Fy mig! Men på riktigt, jag hatar folk som inte är tysta på tåg. Har flertalet gånger kontaktat SJ och gett förslag om att ha tysta tåg med pratavdelning istället för tvärtom. Jo, det är sant. Hepp, nu måste jag jobba igen.

7 kommentarer:

tiggerrr sa...

Åh, det vore underbart. Och så vill jag införa spöstraff på de som tror att det är okej att prata i telefon i tyst avdelning eftersom de ändå inte pratar med någon annan i vagnen.

Linn sa...

Eh, folk som pratar öht i tyst vagn säger jag till. Det är ju det som är perksen med att sitta i just tyst avdelning ju. Och dom borde egentligen dö.

Lfthmn sa...

Håller med! På franska tåg är det så. Tyst i själva vagnarna och fina pratutrymmen mellan. Känns som att jag kommenterat det här innan, men här fick vi en liten repris i så fall! Sätt ihop en protestlista till SJ du, och jag är först ut att skriva på!

Sherdil sa...

Håller med Lfthmn, franska tåg ftw! I tid (à l'heure) är de också, SJ har mycket att lära.

Linn sa...

Lfthmn: ja, jag har nog tjatat om det förut och det känns bekant nu när du säger det. Så jag säger återigen: GE MIG FRANKRIKE!

Sherdil: verkligen.

Annika sa...

Jag ger dig frankrike

Anonym sa...

It's unmanageable to fall back abdomen women self conscious especially when they get cellulite on their hips, thighs, stomach and coat of arms. In a guild where slight is in and stout is out, There is got far outweighed any discomfort they may hold Experienced during and subsequently the procedures.

my blog post :: cellulitis treatment at home