onsdag, september 12

Okej så jag ligger på gränsen. Vi har konstaterat det nu va? Så slutar jag tjata om det eftersom det är ganska så jävla urtrist att lyssna på nån som ba miiitt joooobb! En sista ba; idag mådde jag illa och var yr när jag lämnade jobbet så jag bestämde mig för att jag hade några timmars skärmförbud. Först sov jag en sväng, sen bakade jag kanelbullar. Jag äter ens knappt sötsaker men jag var tänkte att det är bra med lite kanelbullelukt och så. Och seriöst, jag borde fan jobba med mat. Det kanske kan bli min nästa karriär?

10 kommentarer:

Colombialiv sa...

Men JA! Jobba med mat! Starta fik!

Johanna sa...

Det Annika sa.

Heléne - mitt så kallade liv sa...

Yr = dåligt. Kanelbullebak = asbra.

Matilda sa...

Du, ta hand om dig! Ville bara säga det.
Och ja, mat! Go for it! Jag kommer och äter, alla gånger.

Linn sa...

Colombialiv och Johanna: det är ju synd att fik är den businessen som går absolut sämst rent finansiellt bara.

Heléne: Så jag landar nånstans på okej där om vi liksom jämnar ut det?

Matilda: Tack! Jag lovar att hojta till OM jag nån dag öppnar nåt mataktigt.

Heléne - mitt så kallade liv sa...

I teorin? Ja. I praktiken? Antagligen inte.

Hjälpte det? (Empirisk studie)

Matilda sa...

Jag kan bli din sidekick på din restaurang förresten. Kan laga mat, älskar att äta.
Flytta till Stockholm och svulla i mat, ja låter som en underbar plan för min framtid faktiskt.

Linn sa...

Heléne: Jo, men det funkade. Det är svårt att vara stressad när det luktar kanelbulle i hela lägenheten faktiskt. Sen att jag mådde lite illa efter att ha hetsätit tre stycken är väl kanske lite minus.

Matilda: Gör´t! Jag tänker: enkelt, hemtrevligt, gott.

Matilda sa...

Bra koncept. Är helt med på noterna. Anställer du mig då?

Linn sa...

Absolut. Om jag öppnar restaurang har du ett erbjudande.