måndag, september 24

Nästa vecka flyttar vi in hos killarna. LÄNGTAR!

Mina fötter är iskalla för att mitt element i vardagsrummet inte freaking fungerar, vilket kan ha nåt att göra med att röret som leder vattnet till elementet läckte i somras och då ringde jag till nån fastighetsgubbe som kom och "fixade" nåt. Nu måste jag ringa igen och det kan innebära att vi måste lägga om mitt golv och dra om massa rör och JAG KÄNNER INTE FÖR DET!

I EMS-gruppen idag pratade vi om hur ofta vi dammsuger. Jag är nämligen inne på dag 14 eller så utan nu. Jag har städat lägenheten i form av dammtorka, badrummet, köket osv säkert fem gånger på dom 14 dagarna men det är så förbannat jävla übertråkigt att dammsuga så jag liksom låtsas som att jag inte ser skiten. Trots att det nu är så smutsigt så det fastnar på mina strumpor när jag går. Jag är ett äckel.

4 kommentarer:

Den där Jenny sa...

Du är inget äckel. Jag har en kompis sim aldrig städar, det är lite äckligt. En gång dammsög hon inte på ett halvår. Hos oss dammsuger vi apofta. Annars äter Fimpen upp sakerna på golvet. Inte så bra.

Linn sa...

Nä, det kanske jag inte är. Men jag borde oavsett dammsuga. Och hade jag haft barn så hade jag ju såklart dammsugit oftare. Då finns det ju ett annat måste i bilden liksom.

egoistiska egon sa...

Äh. Vi dammsuger max en gång i veckan, oftast bara en gång varannan vecka. Vi brukar ta det som ett tecken när det virvlar damm framför soffan. Men, så har vi inte barn heller.

Johanna sa...

Alltså, det här med att ni säger "max en gång i veckan" som om det vore sällan! *skrattar nervöst*

Jag har tänkt flera gånger att jag och D ska bestämma att dammsuga en gång i veckan, för att det skulle kännas så vuxet (och rent!). Men då skulle jag ändå känna att vi dammsög OFTA.

Det blir definitivt snarare två gånger i månaden än fyra hemma hos oss. Dock att jag snabbdammsuger golvet i köket något oftare med den lille sladdlöse.