fredag, september 21

Fredaglista om tre


Listan snodd här.

Tre saker jag inte förstår mig på: Missunnsamhet. Egoism. Fysik.

Tre saker som finns på mitt skrivbord/soffbord just nu: Fem ringar, ett nagellack och gårdagens vinglas.

Tre saker jag gör jag just nu: Bloggar, jobbar, ser på teve.

Tre saker jag vill göra innan jag dör: Komma på vad jag vill göra. Vara genuint genomlycklig. Äh, jag vet inte.

Tre saker jag kan: Organisera, laga mat, ljuga bra.

Tre saker jag inte kan: Löpningsspringa, hålla inne känslor, följa mina egna råd.

Tre saker jag skulle vilja lära mig: Köra motorcykel, lägga upp maten snyggt, tänka innan jag pratar.

Tre saker jag tycker om: Min lägenhet, mina böcker (kan ej välja en), min blogg.

Tre favoriträtter: Entrecôte med potatisgratäng, rödvinssås och ugnsgrillade tomater. Plommonspäckad fläskkarré med hasselbackspotatis och smörkokta morötter. Kantarelltoast.

Tre favoritlåtar: Otis Reddings My girl. Ben Sollees cover på A change is gonna come. Joe Dassins Les Champ-Elysees.

Tre favoritminnen: Gud vad svårt. Egentligen är det nog dom små grejerna, inte dom världsomvälvande, som är grejen. Känslan jag får ibland när jag kommer hem, sätter på nån playlist, tänder ljus och väntar på att maten ska bli klar; en overklighet av att omg, det här är mitt! Nån av dagarna, nästan vilken som helst, i Melbourne. Kanske min födelsedag när vi var tillbaka och hälsade på för två år sen när jag satt mitt bland massa människor som gillar mig och bara skrattade med solen i nacken och glaset fyllt med nåt gott. Känslan av att komma hem när jag är borta ibland. Den om att höra till nånstans.

Inga kommentarer: