måndag, september 10

Dagens hat

Jag tog en paus från korrläsandet av jobbjox och klickade runt lite förstrött på facebook och hamnade på en restaurangsida där jag kollade menyn pga älskar att läsa menyer. Bara det att jag inte alls älskar att läsa menyer när dom envisas med att vara felstavade ungefär 89% av tiden. Det stör mig som korrläsare och det stör mig som ekonom för 1) det är inte så jävla svårt att hämta nån som kan läsa och ba kan du kolla på det här, schyrre? 2) MAN BETALAR DYRA PENGAR FÖR ATT TRYCKA MENYN och 3) det är svårt för en sån som jag att bibehålla tron på lyx restaurangen när den stavar så. Om ni nu är så jävla lyxiga borde ni ju ha råd att anlita nån som kan tala om att det ska vara ett ord i lyxrestaurang.

4 kommentarer:

Omomigen sa...

Haha, word! Jag får ont i huvudet av en promenad i ga stan pga felskrivna skyltar överallt.

aina sa...

WORD!

maddiis sa...

Åhå, vad jag håller med! Vad skönt att jag inte är ensam om att reta ihjäl mig på sånt!

Tack!

Colombialiv sa...

Men JA! Kan inte ta någon affärsverksamhet seriöst som inte ens kan korrläsa sina trycksaker.