tisdag, september 11

Dessutom glömde jag köpa den viktigaste ingrediensen till kvällens middag

Har blivit beordrad av min chef att ta ledigt från lunch på fredagar tillsvidare för att minska mitt kompkonto. Räknade precis ut att om jag jobbar noll övertid så kan jag vara ledig från lunch varje fredag fram till jul. Det både stressar och roar mig.

[paus i iphoneinlägg]

On another note så smsade jag precis min livboj och ba TA HAND OM MIG NÄSTA HELG! för jag tror det behövs. Jag började nämligen precis grina i hallen och var tvungen att lägga mig i soffan med matkassarna ouppackade på hallgolvet på grund av utmattning.

Vem kommer hit och gör min middag? Va?

5 kommentarer:

Sofia sa...

Har du bott lite närmre hade du varit välkommen hit på middag med oss! Eller ja, välkommen är du ju ändå. Såklart!

Omomigen sa...

På torsdag ska jag mata dig Linn! Är rädd att du måste ta dig hit själv bara. Jag tänker höst-norrland-mustigt och nåt sötfluffigt sen, oklart vad.

Linn sa...

Sofia: jag tycker att det är dags för den minsta ungen att hänga i sthlm. Ta med'n och kom upp!

Omomigen: fy fan va gött. Innan jag såg det här inlägget handlade jag annars ingredienser till lasagne som jag tänkte vi kunde käka på torsdag. Men såklart att vi ska vara hos dig! Jag har ett asenkelt och asgott recept på chokladmousse, kan det vara nåt?

Colombialiv sa...

Alltså! Vad är det för jobb du har egentligen? Kan du inte få en assistent? Det där är ju inte hållbart.

Linn sa...

Jag har precis anställt en team member till, men pga uppsägningstid börjar inte hon förrän i november. *sad face*