onsdag, september 12

Dagens hat

Hej Neutrogena!

Jag är det som kallas er målgrupp. Ni vet, en sån där som ni vill ska köpa era produkter och sen sprida ryktet till mina kompisar som OCKSÅ ska köpa era grejer? Vi har bara ett liiiiitet litet yttepytteproblem, ni och jag. Jag är nämligen INTE TOTALT DUMIHUVET. Nähe, det trodde ni inte heller? Okej. Men, eokej. För er reklam om den nya pink grapefrukt-ansiktstvätten får det liksom att verka så. Men nu ska inte jag vara ett sånt neggo, jag ska ge er en liten hint om vad som skulle kunna funka istället:

Prata om vad som gör att er produkt är bättre för mitt ansikte och min hud än någon annan produkt. Den luktar gott doesn't quite cut it.

Och Libresse, Always, O.B och övriga "tjejmärken", jag pratar med er också.

3 kommentarer:

Ellet sa...

Ja det är så fantastiskt tråkigt att dom gör så. Det enda som kan motivera ett köp med "den luktar gott?" är ju.. ja, parfym. Allt annat har ett annat syfte. Arbeta med kvaliteten istället!

Bubbel sa...

Ibland undrar man verkligen hur kvinnor är funtade för någon måste ju gå på den där reklamen antar jag - annars borde ju alla reklambyråer ha tagit "nya grepp" för länge sen, eller?

Linn sa...

Ellet: Ja, eller arbeta inte med kvaliteten men se iallafall till att produkten har en användbar USP.

Bubbel: Jag vet inte. Eller så är det så att folk köper för att prova nåt nytt/för att vi måste (mensskydd) och så tror göbbarna som gör reklamen att den var SUCCESSFUL! iallafall.