söndag, september 30

Dagen när jag åkte stockholms samtliga transportalternativ

Idag har jag varit på Skansen för första gången i mitt vuxna liv. Vi tog djurgårdsfärjan ditt och sen gick vi runt bland folk utklädda till bönder och smakade på korvar och marmelader och hemkärnat smör och allt möjligt annat. Jag köpte kanel och kardemumma och flädermarmelad och körv. Sen tog vi spårvagnen till stan och åt lunch bland alla löneshoppare. Efter det åkte vi hem och tog en tupplur. Varför tar jag inte alltid en tupplur på helgerna? Samt: varför fryser man alltid efter att ha sovit på dagen?

Iallafall. Klockan sex gick vi på bio, En oväntad vänskap. Den var fantastisk. Jag grät av skratt flera flera gånger. När den var slut vallade jag hem mamma och sen lagade jag spagetti med tomatsås. Låter ospännande, var gott. Resten av kvällen har vi hängt i soffan och gråtit av skratt och av fint och av lite ledset. Det har varit fantastiskt.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Och: varför dreglar man alltid när man sover på dagen?! Det gör iaf jag. Aldrig på natten dock.

Varsågod för lite onödigt detaljerad info.

emster sa...

fint.

emster sa...

men gud, nu läste jag din kommentar johanna! OCH JA VARFÖR ÄR DET SÅ?

Linn sa...

Jag fattar inte heller varför man alltid dreglar på dagen. Gör man kanske det på natten också, fast det hinner torka tills man vaknar?