söndag, augusti 19

Note to self: Åk inte tåg på bakfyllan

Igår var det bröllop. Det var fantastiskt, men det får vi prata om en annan dag för just nu är jag mest full av enorm irritation. Det kan vara så att jag är den enda icke-idioten som finns faktiskt. Alla dessa fullblodsidioter som likt min mamma när hon pratar i mobilen MÅSTE SKRIKA NÄR DOM PRATAR EFTERSOM DET JU LÅTER LITE RUNT OMKRING! Och dom som köper biljett, men väljer att inte ha en bokad sittplats och sen totalt ignorerar den obokade vagnen och sätter sig på andras platser så dom som faktiskt betalar för platsen måste vara "jobbiga" och be folk flytta sig. För att inte prata om dom som sätter sig på en annan plats änden tilldelade bara för att den platsen är, enligt nåt konstigt aspergersystem, bättre. Och igen alla dessa totala megaidioter som inte förstår att det andra har i öronen inte är för att stänga ute ljud utan för att hålla sitt eget inne. En gång till som nån jävla idiot kollar på film/lyssnar på radio/leker utan lurar och jag kommer slänga ut datorn/telefonen genom fönstet. Och nej, jag lyssnar inte hellre på barnprogram än skrik. Lär ungen ha lurar bara. Det är barn. Vuxen trumfar barn i bestämmanderätten.
Och: man klipper inte naglarna på tåget. Nej, inte ens om det är en sekund innan ens eget bröllop.
Folk, för hel-ve-te, skärp er!

Ps. Maria, jag gillar dig. Du är ingen idiot. Ok? Ds.

4 kommentarer:

tiggerrr sa...

En annan tåg-höjdpunkt är ju annars när man bokat plats i den tysta avdelningen och folk t ex:
* blankt skiter i att det är en tyst avdelning och sitter och pratar och garvar (oftast damer/tanter i par).
* lyssnar på musik svinhögt i lurar som läcker så mycket att de lika gärna hade kunnat haft en boombox i knät.
* folk som pratar i telefon och dessutom gärna inleder samtalet med "nej, du stör inte, jag åker tåg" (oftast herrar i kostym).

Det gör mig vansinnig. VANSINNIG.

tiggerrr sa...

(Uppenbarligen så vansinnig att jag inte kan skriva en lista ordentligt)

Maria sa...

Vi har lärt Bossa lyssna med lurar nu!!!

Linn sa...

Tiggerrr: ja, det där är ju ett irritationsmoment i sig. Verkligen!

Maria: HURRA! HURRA! HURRA!