fredag, augusti 24

Fredagslistan!

Eftersom jag är en total härmapa så snor jag fredagslistan av kvinnan med världens bästa bloggnamn (som i sin tur har snott den av niotillfem, rätt ska vara rätt).


1. Var är din mobiltelefon?
På en illrosa kudde bredvid min högra fot.

2. Var är din andra hälft?
Men guuud, ska inte den här andra hälft-grejen sluta snart? JAG HATAR ANDRA HÄLFT. Nästan lika mycket som jag hatar samboN. Gud peoples, sluta already.

3. Ditt hår?
Ja? Det är på grov utväxt och uppsatt med en urtänjd hårsnodd. Det behöver tvättas och är sådär småkrulligt som det blir när det regnar.

4. Ditt humör?
Exakt nu? Ganska mysigt pga goooood mat, ginger ale och mysig film. Jag menar Julia Roberts? Susan Sarandon? En gillar ju.

5. Din dagsplan?
Det var att ha strategimöte 9-13 och sen stämma av lite konton och fixa en fakturatjänst, jobbmässigt. After work var/är det att unna (hahaha) mig potatisgratäng/kött och titta på Suits och försöka somna i tid.

6. Det bästa du vet?
Mat. Att laga. Att läsa om. Att äta. Att göra folk glada med. Att tröstas av. Att leka med. Att njuta av.

7. Din dröm i natt?
Jag tror jag sov hela natten utan att drömma faktiskt. Rent generellt drömmer jag otroligt sällan och när jag gör det är det jobbrelaterat. Inte på ett oh my god jag satte på chefen-sätt utan på ett såhärmåstevilösaallaproblem-sätt.

8. Ditt livsmål?
Har folk sånt? Jag vet faktiskt inte. Att vara snäll mot mig själv och mot andra?

9. Rummet du är i?
Vardagsrummet. Jag sitter i en vit ikeasoffa med fyra kuddar under vänsterarmen. Framförmig ligger en död kossa. På kossan står det tre plastbord och bakom borden överdelen av en billybokhylla mellan två lackhyllor som jag har proppat in böcker i och ställt teven på. Till höger om teven står en djupröd sammetsfåtölj, lite till vänster om fönstret. I fönstret står det en djungel av garderobsblommor, två tavlor och en liten jesus i plast. Till vänster om soffan står en vit pinnstol med en hög böcker som snart trillar. Bokhyllan bredvid är proppfull. Sen kommer det en liten trappa med två steg som jag målade med väggfärg när jag flyttade inte för att plastmattan som nån av nån jävla anledning satt dit var asful. På höger sida av trappan står ett svartbetsat träbord med fyra vita pinnstolar och sex ljus som håller på att brinna ner.

10. Din hobby?
Hahaha! Nä, skoja ba. Men alltså jag gillar att sova, laga mat och se på teve. Så jävla spännande är jag.

11. Din skräck?
Att min mamma ska dö.

12. Var vill du vara om sex år?
Jag hoppas att jag är stormkär. I övrigt är sex år way too long för mig att se.

13. Var var du igår kväll?
Är det väldigt hemskt att jag var tvungen att tänka efter för att komma ihåg? Jag jobbade sent och sen var jag hemma.

14. Vad är du inte?
En robot. Gullig. Tålmodig. Dum.

15. En sak du önskar dig?
"Sak": Att mamma ska bli frisk. Sak: En dyr klocka.

16. Var växte du upp?
Karlstad och Lidköping.

17. Det senaste du gjorde?
Åt<-lagade mat<-handlade<-jobbade<-sov.

18. Dina kläder?
Strumpbyxpr, trikåkjol från H&M och min noppiga och urtvättade hemmatröja.

19. Din tv?
32'' Samsung. Funkar helt okej alltså.

20. Ditt/dina husdjur?
Nämen fy fan. Inga djur.

21. Din dator?
Lenovo? Tog med mig den hem från förra jobbet. Den är ändå avskriven sa IT-chefen.

22. Din bästa ägodel?
Min lägenhet. Om det ska vara nåt som man kan ta med sig så måste jag tyvärr svara min telefon.

23. Saknar någon?
Ja. Min lillasyster och mina föräldrar. Och mina kompisar och deras barn.

24. Din bil?
Finns inte.

25. Något du inte har på dig?
Magtröja och/eller utsvängda byxor.

26. Favoritaffär?
Amazon.

27. Din sommar?
Icke-existerande.

28. Älskar någon?
Ja.

29. Favoritfärg?
Klargul.

30. När skrattade du senast?
Idag på jobbet. Riktigt magskratt: i onsdags.

31. När grät du senast?
Två veckor sedan? Jag vet inte riktigt. Inte nyss iallafall.

Inga kommentarer: